۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸

همه حواشی جالب یک معارفه

مصوبه جداسازی بخش هایی از شهرستان پارسیان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس که با اعتراض مردم هرمزگان طی ماه های اخیر مواجه شده، حاشیه هایی را در مراسم معارفه استاندار جدید هرمزگان ایجاد کرد.
کد خبر : ۱۴۵۲۵۸
صراط:  مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید هرمزگان عصر دوشنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بندرعباس برگزار شد که حاشیه های آن را در ادامه می خوانید:

مجری مراسم در ابتدا توافق در مذاکرات ژنو و به رسمت شناخته شدن حقوق هسته ای ایران را تبریک گفت و سایر سخنرانان نیز این مسئله را عنوان کردند.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در بخشی از سخنان خود در این مراسم که قصد داشت به مشکلات شهرستان پارسیان اشاره کند، نام این شهرستان را گاوبندی عنوان کرد و گفت: نمی دانم چرا ما اسم این حیوان را بر روی یک شهرستان خود تحمل نکردیم در حالی که در قرآن کریم یک سوره با عنوان بقره وجود دارد.

وی ادامه داد: من همان موقع که نام این شهرستان به پارسیان تغییر کرد، فهمیدم پارسیان یعنی چی و تغییر نام پارسیان مقدمه ای برای اقدامات بعدی بود.

این گفته آیت الله نعیم آبادی با تشویق حاضران در سالن مواجه شد و نعیم آبادی خطاب به وزیر کشور گفت: این کف ها پیام دارد و ما همان گاوبندی را می خواهیم و پارسیان مال خود پارس و تنها تکه زمین ما را به ما بدهند.

پس از اتمام سخنان وزیر کشور نیز، یکی از حاضران در سالن با صدای بلند از وزیر کشور خواست تا در مورد مصوبه جداسازی بخش هایی از شهرستان پارسیان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس، توضیح بدهد که رحمانی فضلی بار دیگر به پشت تریبون آمد و گفت: تقسیمات کشوری مسئله ای ملی است اما این موضوع در سطح بالاتری از وزارت کشور تصمیم گیری شد و از قبل هم قرار بود ابلاغ شود اما با مشورت ائمه جمعه و نمایندگان استان به این نتیجه رسیدیم که این موضوع نیازمند کارشناسی بیشتر است.

وی گفت: ما نمی خواهیم تصمیماتی به مردم دیکته شود و در چنین تصمیماتی رضایتمندی مردم نیز مورد توجه قرار می گیرد و در خصوص این موضوع خاص جلسات کارشناسی ادامه دارد و هر تصمیمی با توجه به خواسته و رضایت مردم گرفته می شود.

همچنین جاسم جادری استاندار جدید هرمزگان نیز در سخنان خود به جای استفاده از عنوان پارسیان از این شهرستان به عنوان گاوبندی نام برد و از وزیر کشور خواست تا در خصوص جداسازی مناطقی از این شهرستان، رضایت و خواسته مردم را در نظر بگیرد.

وی همچنین به نام خانوادگی خود که به شکل های متفاوت در این جلسه تلفظ می شد اشاره کرد و گفت: نام بنده یعنی جاسم جادری بر همان وزن قاسم قادری تلفظ می شود، اما خیلی عربی شده است.

در این مراسم حکم جاسم جادری به وی اعطا و از تلاش های ابراهیم عزیزی استاندار سابق هرمزگان نیز تقدیر شد.

  جاسم جادری که مسئولیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان خوزستان را برعهده داشت، هفته گذشته به عنوان استاندار جدید هرمزگان معرفی شد.

منبع: مهر