۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

رکورددار دریافت تذکر در دولت روحانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات کتبی خود بیشترین تذکر را به وزیر نیرو به دلیل بارندگی‌های اخیر به ویژه در منطقه اهواز و اصلاح تعرفه برق دادند.
کد خبر : ۱۴۵۳۹۱
صراط: این تذکرات که توسط ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد به شرح زیر است:

* موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت حل مشکل بیکاری در شهرستان فلاورجان. به رئیس جمهور و وزیر بهداشت: ضرورت ارائه راهکار و اتخاذ تصمیم مناسب جهت مهار آلودگی هوا در کلان شهرها و جلوگیری از تعطیلات متعدد در کشور در این زمینه.

* خجسته نماینده همدان به وزیر امور اقتصادی دارایی: ‌لزوم توجه جدی بانک مسکن به هماهنگی در واگذاری تسهیلات به پروژه‌های مسکن مهر.

* ندیمی نماینده لاهیجان به رئیس جمهور: دستور تدوین استانداردهای آلودگی منابع خاک ایران.

* بیاتیان نماینده بیجار به وزیر کشور: عملکرد سوء فرمانداران به عدم توجه به مصالح مردم و ناتوانی در مدیریت شهرستان.

* تامینی نماینده مردم رشت به وزیر راه و شهرسازی: کندی پیشرفت کمربندی رشت و نارضایتی شدید در مسکن مهر، به وزیر بهداشت: عدم توجه به تعهدات داده شده، به وزیر صنعت: افزایش قیمت‌های ارزاق و مواد غذایی.

* عباسپور نماینده بوئین‌زهرا به وزیر نیرو: تامین اعتبار برای آب شرب روستاهای شهرستان آوج و بوئین‌زهرا. به وزیر بهداشت: تامین پزشک و دندانپزشک برای درمانگاه‌های شهرک مدرس و اردلان در شهرستان بوئین‌هزار.

*قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر امور اقتصادی و دارایی: تسریع در اجرای تبصره دو بند 33 قانون بودجه 92 در مورد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور. به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در استخدام معلمان شرکتی و پیش دبستانی.

* کارخانه نماینده همدان به وزیر صنعت: لزوم برنامه‌ریزی هدفمند به منظور رعایت حقوق مردم و واگذاری بهره‌برداری از معادن و مبارزه قاطع با ویژه خواری از اموال عمومی.

* سعدون زاده و دهدشتی نمایندگان آبادان به وزیر نیرو: عدم توجه به وضعیت اسفبار فاضلاب این شهرستان و قطعی مکرر آب روستاهای این شهرستان و ضعف عملکرد مسوولان در مورد وضعیت پیش آمده از بارندگی‌های اخیر.

* دهدشتی، قاضی‌پور، صالحی نسب، سامری، سعدون‌زاده، موسوی، حسینی، سودانی، نوری، انصاری، پاپی‌زاده نمایندگان آبادان، ارومیه، خرمشهر، اهواز، رشت، شوش، مسجد سلیمان به رئیس جمهور:‌ دستور تشکیل کارگروه رسیدگی به آلودگی‌های محیطی در بارندگی‌های اخیر خوزستان.

* دهدشتی، سامری، صالحی، انصاری نمایندگان آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان به وزیر نیرو: پیشگیری از آب گرفتگی در معابر این شهرستان به دلیل بارندگی‌های اخیر.

* ثروتی نماینده بجنورد به وزیر بهداشت:‌ تجهیز بیمارستان و افتتاح برای بهره‌برداری مردم و رفع کمبود بیمارستان‌های امام رضا (ع) و امام علی (ع) بجنورد. به وزیر راه و شهرسازی: اتمام ساخت بیمارستان در سملقان پس از سه سال از آغاز احداث.

* فلاحی باباجان نماینده اهر و هریس به وزیر علوم: رسیدگی به وضعیت اسفبار دانشکده فنی حرفه‌ای کشور.

* قائد رحمت نماینده درورد و ازنا به وزیر نیرو: تسریع در تعیین تکلیف در صدور و آزاد سازی حق‌آبه زیست محیطی سد این شهرستان. به وزیر راه و شهرسازی:‌ لزوم توجه به مشکلات پیش آمده و نیز تکمیل دو بانده شدن جاده ازنا- شازند. به وزیر تعاون: تسریع در پرداخت حقوق معوقه کارکنان کارخانه فارسیت درود .

* حسینی، علیپور، احمدی لاشکی نمایندگان قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و نوشهر و چالوس به وزیر جهاد کشاورزی: درخت شمشاد در منطقه شمال دچار بیماری شده لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای مبارزه با آفت درخت شمشاد.

* هروی نماینده قائنات به وزیر راه و شهرسازی: توقف طرح‌های راه سازی در شهرهای قائنات و زیرکوه کاملا محسوس و چشم‌گیر بوده و موجب ناخرسندی مردم شده است.

* جعفری نماینده بجنورد به وزیر ارتباطات: عدم کنترل سامانه‌هایی که پیامک‌های زائد برای شهروندان ارسال و از حساب آن‌ها هزینه‌هایی لحاظ می‌شود. به وزیر راه و شهرسازی: عدم استقرار اداره راه و شهرسازی پس از هشت ماه در شهرستان‌های راز و جرگلان . به وزیر امور اقتصادی و دارایی: عدم اتخاذ تصمیم مناسب برای سودهای بانکی فلج کننده و جریمه دیرکردها.

* سودانی نماینده اهواز به وزیر راه و شهرسازی: دلیل حذف قطار چهار تخته خط اهواز – تهران که سبب کاهش سهمیه 400 نفری مسافر شده. به وزیر بهداشت:‌ اختصاص اعتبار ویژه برای مساعدت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اهواز و دیگر شهرهای آلوده به آلایندگی‌های جدید.

* حسن پور نماینده سیرجان به وزیر صنعت: جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در شهرک‌هایی که باعث فرار سرمایه‌گذاران شده است.

* ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر ورزش و جوانان: لزوم توجه معاونین این وزارتخانه به دستورات وزیر. به وزیر راه و شهرسازی: لزوم توجه جدی به مشکلات شهر جدید مجلسی و تسریع در اتمام پروژه چهار بانده امام رضا (ع) در شهرستان مبارکه. به وزیر کشور: لزوم پاسخگویی معاونین این وزارتخانه به مکاتبات و تماس‌های نمایندگان مجلس.

* قادری نماینده شیراز به وزیر جهاد کشاورزی: تذکر لازم به مسوولان محلی برای کمک به افزایش محدوده روستاها.

* سادات ابراهیمی نماینده شوشتر به وزیر راه و شهرسازی: عدم تسریع اجرای روکش آسفالت جاده اهواز – شوشتر و دزفول و عدم اجرای کمربندی اهواز.

* حسینی نماینده اهواز به وزیر کشور:‌جلوگیری از عزل و نصب‌های شتاب زده و غیر معمول در وزارت کشور. به وزیر راه و شهرسازی: کاهش قطارهای مسیر تهران – اهواز و بالعکس و کاهش سهمیه روزانه 400 نفره.

* حقیقت‌پور نماینده اردبیل به وزیر نیرو: عدم کارآمدی مدیریت آبفای روستایی استان اردبیل.

* اکبریان نماینده کرج به وزیر نیرو:‌اصلاح تعرفه برق روستاییان که فاقد گازکشی هستند.

*جعفری نماینده بجنورد به وزیر امور اقتصادی و دارایی: عدم همکاری جدی بسیاری از بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات قانونی.

* شریعت نژاد نماینده تنکابن به وزیر تعاون: تایید اقدام تبعیض‌آمیز وزیر صنعت و کار در جذب نیروی انسانی غیر بومی.

* کارخانه نماینده همدان به وزیر نیرو: جبران کاهش حق آب روستاییان، به وزیر بهداشت: اقدام عاجل در خصوص هر چه سریعتر احداث بیمارستان فوق تخصصی قلب.

* قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر بهداشت: تسریع در نظارت دقیق جلوگیری از استفاده از مواد تاریخ گذشته. به وزیر امور اقتصادی و دارایی: تذکر به معاونین و روسای بانک‌ها در ارسال پاسخ نامه نمایندگان و رعایت شان مجلس.

* شیری نماینده هشترود به وزیر راه و شهرسازی: علت تاخیر در افتتاح بیمارستان این حوزه انتخابیه.

منبع: ایسنا