۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

جزئیات تفاهم نامه حوزه و بسیج

معاون امور طلاب ودانش آموختگان حوزه های علمیه، جزئیات تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه با سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۴۵۴۱۹
صراط: حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار با تبریک هفته بسیج گفت: شجره طیبه بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی به خصوص در هشت سال دفاع مقدس، افتخارات زیادی برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.

اهداف تفاهم نامه

وی با اشاره به نقش بسیج طلاب و روحانیون در تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی در جامعه، حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بیان داشت: به منظور گسترش فر هنگ بسیج در حوزه های علمیه به خصوص در بین طلاب جوان، همکاری بیشتر بین حوزه و مسئولین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، بستر سازی تقویت جهات علمی طلاب بسیجی، تحقق منویات امام(ره) و مقام معظم رهبری و نیز جذب و سازماندهی طلاب و روحانیون بسیجی، تفاهم نامه ای بین آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امضا شد.

تشکیل شورای هماهنگی

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، با بیان این که امیدواریم این تفاهم نامه موجب همکاری بیشتر این دو نهاد شود، به جزئیات آن اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه شورای هماهنگی متشکل از مدیر حوزه های علمیه، معاونین آموزش، تهذیب، آمار و بررسی و امور طلاب و دانش آموختگان و همچنین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، فرمانده تیپ تبلیغی - رزمی امام جعفر صادق(ع) تشکیل می گردد.

وی با بیان این که دبیری این شورا، بر عهده معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: وظایف شورا شامل برنامه ریزی، هماهنگی، همکاری و ساماندهی طلاب و روحانیون بسیجی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار، تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی برای اعزام طلاب و روحانیون بسیجی به اردوهای آموزشی و علمی، برگزاری یادواره ها، جشنواره ها، مسابقات و... را از دیگر وظایف این شورا برشمرد و بیان داشت: با همکاری مرکز مدیریت حوزه و سازمان بسیج طلاب و روحانیون، جهاد علمی طلاب و روحانیون بسیجی گسترش پیدا می کند و گام های خوبی در افزایش بصیرت سیاسی طلاب و فضلای حوزه برداشته خواهد شد.