۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
تکرار یک ادعای بی اساس

وزیرخارجه فرانسه:جان کری به من گفت...

وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور ادعای گفت‌وگوهای محرمانه میانه ایران و آمریکا را تکرار کرد.
کد خبر : ۱۴۵۴۷۷

 صراط: به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه گفت که کشورش از آغاز از گفت‌وگوهای محرمانه ایرانیان و آمریکایی‌ها درباره برنامه هسته‌ای اطلاع داشته و این موارد را «جان کری» همتای آمریکایی‌اش به اطلاع وی رسانده است.

فابیوس در گفت‌وگو با رادیو «فرانس کولتور» و «لوموند» گفت: «ما می‌دانیم - جان کری به من گفت- گفت‌وگوهایی بین آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در جریان بود و من به محض شروع شدن به من اطلاع داده شد.»

مقامات آمریکایی روز شنبه اعلام کرده بودند که گفت‌‌وگوهای محرمانه‌ای میان 2 طرف وجود دارد و این مذاکرات از زمانی که «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران شد، آغاز شده است.

وزیر خارجه فرانسه در عین حال افزود: «در جریان جزئیات این گفت‌وگوها نبودیم اما با توجه به اینکه از یک طرف مذاکرات با ۱+۵ ادامه داشت که اشتون در آن زمینه نیز بسیار خوب کار کرد ما با کری در زمینه مذاکرات محرمانه شان با ایران به توافق رسیدیم.»

وی همچنین گفت که رایزنی‌های محرمانه میان پاریس و تهران صورت نگرفته است.

فابیوس همچنین تأکید کرد که مذاکرات پنهان ایران و آمریکا به تدوین طرحی پیشنهادی از سوی مذاکره کنندگان در جریان گفت‌وگوهای 7 و 8 و 9 نوامبر در ژنو منجر شد.

وی افزود: «این پیش‌نویس به صورت کامل مورد قبول پاریس قرار نگرفته بود زیرا به اندازه کافی در قبال برنامه هسته‌آی ایران سرسختانه نبود.»

منبع: فارس