۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰

منشورسکولاریزم‌دو‌استاد‌رامحجبه‌کرد+عکس

دو استاد دانشگاه غیر مسلمان در اعتراض به منشور سکولاریسم و ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی برای معلمان و کارکنان بخش دولتی، محجبه شدند.
کد خبر : ۱۴۵۵۳۷
 صراط: «نورا جفری» استاد تاریخ دانشگاه کونکوردیا و «کاترین لو» استاد علوم سیاسی دانشگاه مک گیل، در اعتراض به منشور سکولاریسم و ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی برای معلمان و کارکنان بخش دولتی، محجبه شدند.


در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CBC خانم کاترین لو اظهر داشت: من به مدت یک هفته در طول ماه سپتامبر با حجاب اسلامی در کلاس هاس درس شرکت می کردم، و سه بار در هفته به مدت 90 دقیقه، کلاس های بحث درباره نماد های مذهبی، حجاب اسلامی و منشور سکولاریسم را در داخل دانشگاه برگزار کردم.

این استاد دانشگاه افزود: این کلاس ها با استقبال گسترده دانشجویان روبرو گشت. البته عده ای از دانشجویان معترض نیز این کلاس های بحث را محکوم و در مصاحبه ای با رادیو کانادا اعتراض خود را اعلام کردند.

خانم نورا جفری گفت: از زمان ارائه پیشنهاد ممنوعیت حجاب و نمادهای مذهبی در مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی تا به اکنون برای ابراز همبستگی و حمایت خود از بانوان مسلمان، با پوشش و حجاب اسلامی در کلاس های درس ظاهر می شوم.
 
وی در ادامه افزود: منشور سکولاریسم تنها عده ای از اقلیت جامعه که همان بانوان مسلمان هستند را مورد هدف خود قرار داده، و سعی به انزوا کشاندن آنان را دارد. محجبه بودن انتخاب خودشان است، انتخابی ست که با رضایت قلبی گرفته اند، و والدین یا همسرانشان آنان را مجبور نکرده اند. اگر افراد بیشتری در این اعتراضات علیه منشور سکولاریسم  با ما همراه شوند، می توانیم تاثیر شگرفی بر این لایحه پیشنهادی بگذاریم.