۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

گلایه امام جمعه تبریز از وضعیت زندان ها

کد خبر : ۱۴۵۵۹۲

صراط: نماینده‌ی ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: زندان‌ها وضع مطلوبی ندارند و در برخی موارد تبدیل به مکانی برای حرفه‌ای شدن مجرمان شده‌اند و متاسفانه افرادی که از این زندان‌ها خلاصی می‌یابند دوباره وارد جرم‌های پیشین و حتی حرفه‌ای‌تر می‌شوند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در مراسم معارفه‌ی معاون فرهنگی دادگستری استان، گفت: امروزه حتی در جوامع غیراسلامی و غیرتوحیدی هم تشکیلات قضایی وجود دارد تا انسان‌هایی که متعدی به حقوق دیگران هستند دستگیر شده و مجازات شوند.

وی افزود: در قانون اساسی کشور، 18 اصل به قوه‌ی قضائیه اختصاص یافته که این نشانگر اهتمام حکومت اسلامی به مسائل قضایی است و دستگاه قضا باید هر لحظه فعال بوده و وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امروزه روز به روز مفاسد رو به افزایش است، افزود: دستگاه قضا علاوه بر مجازات و رسیدگی به پرونده‌ها باید در پیشگیری هم فعال باشد و همگام با مجازات، کار فرهنگی در قالب تربیت و اصلاح مجرمان هم باید توسط معاونت فرهنگی دادگستری انجام شود.

آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی دادگستری باید به بررسی عوامل جرم‌زا در جامعه پرداخته و در ریشه‌کن کردن آنها تلاش کند.


منبع: ایسنا
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند