۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰

بمب‎افکن‎های آمریکا به چین نزدیک شدند

وزارت دفاع چین با صدور بیانیه ای به پرواز بمب افکن های آمریکایی برفراز دریای چین شرقی واکنش نشان داد.
کد خبر : ۱۴۵۶۶۰
صراط: دولت چین اعلام کرد مسیر کامل بمب افکن های آمریکایی را که برفراز جزایر مورد مناقشه چین و ژاپن به پرواز درآمده بودند، رصد کرده است.

 

به گزارش رویترز، وزارت دفاع چین اعلام کرد مسیر کامل بمب افکن های آمریکایی را که از نوع «بی- 52» بوده و بر فراز جزایر مورد مناقشه چین و ژاپن در دریای چین شرقی به پرواز درآمده بودند، رصد کرده است.

 

وزارت دفاع چین همچنین اعلام کرد این بمب افکن ها مسلح نبوده و بدون اعلام قبلی به پکن در این منطقه اقدام به پرواز کرده اند.

 

پکن که این خبر را طی بیانیه ای از طریق سایت وزارت دفاع در اینترنت اعلام کرد، تاکید کرده است که چین قدرت کنترل و تسلط برحریم هوایی خود را به صورت کامل دارد.

 

این اقدام آمریکا نگرانی از درگیری منطقه ای را آن هم در زمانی که چین حریم هوایی خود را اعلام کرده و جزایر مورد مناقشه را نیز بخشی از این حریم درنظر گرفته است، افزایش داده است.

 

امریکا ادعا کرده است که جنگنده هایش در چارچوب یک «ماموریت آزمایشی» در منطقه مذکور به پرواز درآمده اند.

 

پنتاگون روز گذشته با تایید پرواز بمب افکن های بی-52 آمریکا برفراز جزایر مورد مناقشه چین و ژاپن در دریای چین شرقی، اعلام کرد که این اقدام در شامگاه دوشنبه گذشته صورت گرفته است.

 

وزارت دفاع چین روز شنبه با اعلام حریم هوایی تعیین شده از سوی پکن، تصریح کرده بود که تمامی هواپیماها باید به این حریم هوایی احترام بگذارند و در غیراینصورت باید آماده اقدام اضطراری و دفاعی پکن باشند.