۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶

لغو قراردادنفتی ترکیه با کردستان عراق

دولت ترکیه بنا به درخواست دولت عراق، مراسم امضای قرارداد نفتی با اقلیم کردستان عراق را لغو کرد.
کد خبر : ۱۴۵۸۲۰

صراط: شبکه خبری المیادین اعلام کرد دولت ترکیه مراسم امضای توافقنامه نفتی با اقلیم کردستان عراق را بنا به درخواست دولت عراق لغو کرد.

سامی عسکری یکی از مقامات ائتلاف دولت قانون پیش از این تاکید کرده بود: اگر اقلیم کردستان بدهی های حاصل از صدور نفت  را به  دولت عراق نپردازد ، دولت مرکزی واردات کالا به اقلیم را  قطع خواهد کرد.

احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه که برای دیدار با مقامات ایران به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر امروز چهارشنبه پس از دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

داوود اوغلو به گسترش روابط آنکارا و بغداد نیز اشاره کرد و افزود: ما به مسئولان عراقی گفته ایم که حمایت‌ها از آنها همچون سابق ادامه می‌یابد.

وزیر خارجه ترکیه در همین زمینه به سفر رئیس مجلس ترکیه به عراق اشاره کرد و افزود: بهبود روابط بین کشورهای منطقه، تاثیر مستقیمی در ثبات منطقه دارد و مواضع سیاست خارجی ما ثابت است.

داود اوغلو از سفر روحانی به ترکیه در ماه ژانویه و متعاقب آن سفر اردوغان نخست وزیر ترکیه به تهران خبر داد و افزود: ضرورت تحولات منطقه ایجاب می‌کند که درکشور ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

منبع: فارس