۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰

شرط حمایت مجلس از دولت از زبان باهنر

نایب رئیس مجلس گفت: درباره نتیجه مذاکرات باید در حالت خوف و رجا باشیم و امروز هم باید مواظبت کنیم که حقی از حقوق اساسی ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضایع نشود.
کد خبر : ۱۴۶۲۰۷

صراط:  محمدرضا باهنر در حاشیه یادواره شهدای دهستان جم‌آبرود در شهرستان دماوند در شرق استان تهران بیان کرد: سربازان صحنه دیپلماسی کشور کار سختی را با موفقیت انجام دادند و باید قدر این حرکت بزرگ را بدانیم.

وی با بیان اینکه ما وارد یک بازی برد - برد شده‌ایم، ادامه داد:‌ اگر طرف مذاکره هم به این نتیجه برسد که این یک بازی برد - برد است، ما هم ادامه می‎دهیم؛ اما اگر تصور کند که می‎تواند سر مردم ایران کلاه بگذارد و یا زیر تعهداتش بزند، طبیعی است که ما به مبارزه در میدان برد و باخت عادت کرده‌ایم.

باهنر با اشاره به اینکه در مجموع ما برنده بودیم، افزود: در این میان، هم از دولت حمایت و هم توصیه می‎کنیم که دشمن فتنه‌گر و غیرمتعهد است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، به رقبایمان نیز توصیه می‎کنیم که اگر صادقانه وارد بازی برد - برد شوند، ضرر نمی‎کنند؛ اما اگر بازی برد - باخت را ادامه دهند، ما نیز آماده‎ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش‌بینی خود از آینده جریان مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: قبل از پیش‎بینی باید دقت کنیم و اگر وادادگی به جای دقت قرار گیرد، دشمن حیله‎گر تا به حال نشان داده که به تعهداتش پایبند نبوده است.

وی کشورهای 1+5 را قدرت‎های برتر جهان خواند و بیان کرد:‌ یکی از این‎ها، یعنی آمریکا خود را کدخدای دهکده جهانی می‌داند و با این حال، ایران مقابل این کشورهای ابرقدرت توانست با قدرت ظاهر شود.

باهنر در پایان ضمن اشاره به اعتدال و خردگرایی موجود در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس به شرط ادامه اعتدال و خردگرایی و استفاده از خرد جمعی و برخورد عقلایی با مسائل توسط دولت تدبیر و امید،‌ با تمام توان از دستگاه دیپلماسی حمایت می‌کند.

منبع: فارس