۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

افشاگری‌های عراقچی‌وظریف ازمذاکرات‌ژنو

ظریف در صفحه فیس‌بوک خود از بدترین شکنجه‌اش نوشت.
کد خبر : ۱۴۶۵۳۱

صراط:  روزنامه جام جم امروز دوشنبه 11/09/92 در قسمت نبض سیاست خود نوشت: محمدجواد ظریف که معمولا هر روز یا یکی دو روز یک بار در صفحه شخصی خود در فیسبوک به مردم گزارش می دهد، هفته گذشته پس از برگشت از ژنو به تهران، نتوانست به این فعالیت خود در فضای مجازی بپردازد که در تازه ترین مطلب خود در فیسبوک، دلیل این موضوع را برنامه های کاری فشرده در هفته قبل عنوان کرده است.

وی که دیروز به کویت و عمان رفته، در بخشی از این مطلب، بدترین شکنجه را برای خود اینچنین تشریح کرده است: بعد از شام (یعنی حدود ساعت 9 و 30 دقیقه شب) تازه مذاکرات دوجانبه با وزیر امور خارجه ترکیه شروع شد و دور اول تا ساعت 12 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه ادامه یافت. این شب بیداری ها برای بنده که ساعت پنج صبح بیدار می شوم و عادت دارم شب ها ساعت 11-10:30 بخوابم از هر شکنجه ای بدتر است؛ ولی چاره ای هم نیست.

عراقچی: در ژنو 3 دو بار با قهر جلسه را ترک کردیم

عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 با بیان این که دوران مذاکرات پراسترس و پرتنش بود، گفت: دست کم در ژنو 3 دو بار با قهر و تلخی جلسه را ترک کردیم. بعد دوباره واسطه شدند و قرارداد را اصلاح کردند. یک بار اصلا یک جلسه را نرفتیم و لغو کردیم و گفتیم که حاضر نیستیم تا تکلیف یک مورد روشن نشود در آن جلسه شرکت کنیم