۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

ماموریت جدید موساد درباره توافق ایران

نارضایتی رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای ژنو همچنان ادامه دارد و در همین رابطه یک روزنامه انگلیسی از دستور ویژه نخست وزیر این رژیم به سرویس جاسوسی آن برای پایش این توفقنامه و کشف تخطی از مفاد آن توسط امضا کنندگان خبر داد.
کد خبر : ۱۴۶۵۹۹
صراط: به نقل از تایمز، "بنیامین نتانیاهو" به موساد دستور داده تا به دقت توافق هسته ای انجام شده میان ایران و کشورهای 1+5 و همچنین چگونگی اجرای آن از سوی تهران را زیر نظر داشته باشد تا در صورت زیرپا گذاشته شدن این توافقنامه، تل آویو سریعا وارد عمل شود.

مقامات رژیم صهیونیستی که توافق ژنو را بزرگترین معامله قرن برای ایران و بدترین معامله ممکن برای تل آویو می دانند در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن با مانع تراشی در مسیر اجرای توافق هسته ای ایران و 1+5، از حل شدن موضوع هسته ای ایران و رفع محدودیت های موجود علیه جمهوری اسلامی جلوگیری کنند.

در همین راستا و با توجه به دستور نتانیاهو، سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در تلاش است تا سندی را برای آنچه به زعم خود تخطی ایران از تعهدات خود در توافقنامه هسته ای ژنو می خواند، به دست بیاورد.

در همین رابطه یکی از اعضای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی ادعا کرد : این نکته روشن است که هر کسی برداشت خود را از توافقنامه ژنو دارد، اما اگر ثابت شود که ایران به دنبال سلاح هسته ای است این موضوع سر و صدای زیادی را به پا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وجود چنین سندی (سندی برای اثبات آنچه به زعم صهیونیستها تخطی ایران از توافق ژنو خوانده می شود) چالش های سیاسی پیش روی اوباما برای متقاعد کردن کنگره آمریکا مبنی بر خودداری از تصویب تحریم های جدید علیه تهران پیچیده تر می کند.

به گفته منابع اسرائیلی، تمرکز ویژه موساد بر ایران به موجب دستور جدید نتانیاهو در سه بخش تقسیم بندی می شود . در این میان برخی از منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با هدف گمراه کردن اذهان عمومی در خصوص ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران ادعا می کنند، اگر فعالیت های هسته ای، ایران را تبدیل به یک قدرت منطقه ای نمی کرد، تهران هیچ گاه سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری در این بخش انجام نمی داد.

این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی است که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا، از توافق به دست آمده در ژنو حمایت کرده، اما با این وجود نمایندگان افراطی حاضر در سنا با ایجاد شک و تردید درباره این توافقنامه به دنبال آن هستند تا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کنند.

کاخ سفید با این اقدام کنگره مخالف بوده و اعلام کرده که تصویب تحریم های جدید به وجهه آمریکا در میان متحدان خود در گروه 1+5 ضربه زده و مانع به نتیجه رسیدن اقدامات در حال انجام برای حل موضوع هسته ای ایران می شود.

منبع: مهر