۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
رسانه ها اعلام کردند:

همسویی فزاینده "بندر" با صهیونیست‌ها

یک رسانه عرب زبان با اشاره به تلاش‌های رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی و یکی از شاهزادگان این کشور برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به رژیم صهیونیستی به ناخرسندی ملک عبدالله به نگرانی برخی کشورهای عربی از این تلاش ها پرداخته است.
کد خبر : ۱۴۶۷۹۰
صراط: پایگاه الاخباریه با اشاره به همکاری سعودی-اسرائیلی آورده است: اخبار مربوط به همکاری و هماهنگی اسرائیلی-سعودی نه تنها با تکذیب روبرو نشده بلکه جنبه علنی به خود گرفته است به طوری که ولید بن طلال و مسئولان رژیم اسرائیل بر آن صحه گذاشته اند.

این اولین بار است که از زمان تاسیس عربستان سعودی شاهد این نوع هماهنگی هستیم و از نگاه سعودی‌ها اسرائیل دشمن اعراب به حساب نمی آید و از همین رو با اسرائیلی ها برای ضربه زدن به کشورهای عربی و مسلمان همسو شده اند و گواه آن را می توان در پرونده های سوریه،ایران و لبنان مشاهده کرد.

روابط میان رژیم اسرائیل و سعودی پس از اینکه بندر بن سلطان ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان را بر عهده گرفت شروع شده است.این روابط با همکاری رسانه ای و اقتصادی شروع شد و به مرحله اطلاعاتی و نظامی رسیده است.

این رسانه می نویسد: همکاری رسانه ای و اقتصادی که مشهود است و نگرانی زیادی درباره ایجاد پایگاه نظامی صهیونیست ها در خاک عربستان یا ارسال تجهیزات نظامی به این کشور برای اقدام خصمانه علیه ایران وجود دارد.

الاخباریه بیان کرد: هماهنگی کاملی میان سعودی ها و اسرائیلی ها در زمینه اطلاعاتی وجود دارد این در حالی است که مرحله کنونی در منطقه طرح حل و فصل مشکلات است اما رژیم اسرائیل و سعودی خواهان آن نیستند و به دنبال جنگ افروزی هستند.

این رسانه می نویسد: برخی منابع از حضور مسئولان اسرائیلی در کاخ پادشاهی سعودی و برگزاری نشست هایی در سطوح عالی خبر داده اند اما ملک عبدالله و گروه بزرگی از مسئولان سعودی با این روند موافق نیستند و مخالف بحرانی شدن منطقه و دست برداشتن از موضوعات عربی و  نزدیک شدن به اسرائیلی ها هستند اما نظر می رسد که در مقابل بندر بن سلطان و دستگاه اطلاعاتی وی و ولید بن طلال که روابط قوی با اسرائیلی ها دارد مغلوب شده است و نمی تواند کاری از پیش ببرد.

الاخباریه بیان کرد: این روزها کشورهای عربی به دنبال نزدیک شدن به ایران هستند و مسئولان امارات،کویت و قطر مخالف تعامل با ایران در این باره هستند همانطور که دستگاه اطلاعاتی این کشورها هر گونه تحرک سعودی-اسرائیلی را رصد می کنند و نگران خود هستند و  مخالف اقدامات جنون آمیز بندر بن سلطان هستند.ایران نیز با علم به موضوعات پشت پرده همه تحرکات را رصد می کند.


منبع: تسنیم