۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

مطهری تذکر روحانی به ترکان را لو داد

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه معتقدم در بکارگیری افراد مسن در مناطق آزاد افراط صورت گرفته است، از تذکر رئیس‌جمهور به ترکان در این زمینه خبر داد.
کد خبر : ۱۴۶۸۱۰

صراط: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنانی به عنوان دومین مخالف کلیات طرح دو فوریتی ممنوعیت بکارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی، اظهار داشت: به نظر می‌رسد موضوع بسیار احساسی مطرح شده است به طوری که شائبه سیاسی بودن را به ذهن انسان متبادر می‌کند.

وی افزود: طراحان این طرح گفته‌اند بازنشستگان تحرک ندارند، سؤال این است مگر چه انتظاری از افراد باتجربه دارید که موضوع تحرک را مطرح می‌کنید؟ مگر قرار است هر روز این افراد مسابقه دو برگزار کنند؟ شاید نوع حرکات دولت قبل ما را بد عادت کرده است.

مطهری در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: بنده دولت را مبرا از خطا در این موضوع نمی‌دانم و معتقدم در مناطق آزاد درباره بکارگیری افراد مسن، افراط صورت گرفته و اطلاع دارم آقای روحانی در این باره به آقای ترکان تذکر داده است.

مطهری با بیان اینکه دولت را از نقد درباره بکارگیری افراد مسن مبرا نمی‌دانم، گفت: طرح مجلس درباره ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به نظر می‌رسد احساسی است و این طور نیست که یک فاجعه‌ای در کشور رخ داده باشد و باید با طرح دو فوریتی جلوی آن را بگیریم.

این نماینده مجلس همچین گفت: به نظر می‌رسد این طرح خلاف صریح قانون برنامه پنجم توسعه است و باید بدانیم دست دولت باز است و او می‌تواند بسیاری از این انتصابات را انجام دهد.

وی ادامه داد: ضرورت حفظ سلامت روحی و جسمی کارکنان دولت، افزایش سن بازنشستگی افراد را ضروری می‌کند، سن بازنشستگی مردان و زنان و امید به زندگی آنان در ایران زیاد است، در حال حاضر زنان در سن 45 سالگی و مردان در سن 50 سالگی در ایران بازنشسته می‌شوند، بازد برای رفع این مشکل تدبیری بیندیشیم.

مطهری در پایان گفت: این تعداد استفاده از بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی توسط دولت یازدهم در مقایسه با دولت‌های قبل، امر غیرمترقبه‌ای نیست.

منبع: فارس