۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹

حضورتخت روانچی دردو فراکسیون سیاسی

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات ژنو و معاون وزیر امور خارجه عصر امروز با حضور در جلسه مشترک دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت، به سوالات نمایندگان در مورد توافقات ژنو، پاسخ داد.
کد خبر : ۱۴۶۹۲۵

صراط:  مجتبی رحماندوست از نمایندگان حاضر در جلسه فراکسیون‌های اصولگرایان و رهروان ولایت با تخت روانچی در مورد جزئیات این جلسه گفت: جلسه‌ی تلفیقی با حضور نمایندگان دو فراکسیون سیاسی مجلس با ریاست حداد عادل به عنوان رییس فراکسیون اصولگرایان و کاظم جلالی به عنوان رییس فراکسیون رهروان ولایت برگزار شد.

رحماندوست با بیان اینکه بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس در این جلسه حاضر بودند، گفت: بیش از 10 نفر از نمایندگان هر کدام چندین سوال مختلف از معاون وزیر امور خارجه پرسیدند و آقای تخت روانچی هم به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وی از بیان جزئیات اظهارات تخت روانچی و سوالات نمایندگان خودداری کرد اما تصریح کرد که آنچه که در جلسه عصر امروز فراکسیون‌های سیاسی مجلس با معاون وزیر امور خارجه مطرح شده است، در جهت رفع ابهام برای نمایندگان مجلس بود.

رحماندوست ادامه داد: با توجه به اینکه اگر بنا باشد توافقی بین ایران و کشورهای 1+5 صورت بگیرد، مجلس باید آن را تصویب کند، لازم است که مجلس در مسیر مذاکرات در جریان جزئیات امور قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرار نیست مسائلی که در جلسه عصر امروز مطرح شده است، به طور کامل رسانه‌ای شود همچنین از برگزاری سومین جلسه نمایندگان جدیدالورود به مجلس خبر داد و گفت: در جلسه امروز اساسنامه فراکسیون مستقلی برای نمایندگانی که برای دور اول وارد مجلس شده‌اند بررسی و تصویب شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اساسنامه تصویب شده، قابل تجدید نظر خواهد بود گفت: طبق این اساسنامه بنا بر این است که جلسات این فراکسیون به صورت هفتگی و با محوریت نمایندگان جدیدالورود برگزار شود اما ورود سایر نمایندگان که در دوره‌های قبلی هم در مجلس حضور داشته‌اند، بلامانع خواهد بود.

وی در مورد جزئیات اساسنامه تصویب شده اظهار کرد: یکی از موارد در مورد تعیین هیات رییسه و وظایف آن بود که طبق اساسنامه قرار است هیات رییسه این فراکسیون به صورت هفتگی تغییر کند اما دبیر آن برای مدت زمان مشخصی ثابت باقی خواهد ماند.

رحماندوست در مورد مسائلی که قرار است فراکسیون جدیدالتاسیس نمایندگان جدیدالورود به آن‌ها رسیدگی کند گفت: عمده مباحث شامل پیگیری مطالبات رهبری از مجلس خواهد بود، همچنین این فراکسیون به دنبال این است که با کارآیی بیشتری برای بررسی بودجه و برنامه ششم توسعه فعالیت کند.

منبع: ایسنا