۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰

وقوع زمین لرزه مجدد در برازجان

زمین لرزه‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر شهر برازجان از شهرستان دشتستان را لرزاند.
کد خبر : ۱۴۶۹۶۶
صراط: روز پنجشنبه هفته گذشته زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.7 درجه در مقیاس ریشتر شهرستان دشتستان را لرزاند که باث خسارت زدن به 22 شهر و روستا، کشته شدن هفت نفر و مصدوم شدن حدود 200 نفر و بروز خسارت به حدود 300 واحد مسکونی شد.

پس از این زمین لرزه، شهر برازجان و دیگر نقاط شهرستان دشتستان طی هر روز چندین بار می‌لرزیدند و بیش از 50 پس لرزه توسط موسسه زلزله‌نگاری کشوری برای این شهرستان ثبت شد تا مردم همچنان از وقوع زمین لرزه بیم داشته باشند.

هرچند طی 24 ساعت گذشته زمین لرزه‌ای این شهرستان را نلرزانده بود، ولی زلزله در دشتستان تمام نمی‌شود و امروز هم زمین لرزه 3.1 ریشتری شهر برازجان را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت 18 و 25 دقیقه در موقعیت طول جغرافیایی 51.31 شرقی و عرض جغرافیایی 29.36 شمالی در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد که مرکز این زمین‌لرزه 14 کیلومتر با شهر برازجان و 16 کیلومتر با شهر وحدتیه فاصله داشت.

فرماندار شهرستان دشتستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه با بررسی‌هایی که پس از این زلزله صورت گرفت مشخص شد که این زمین لرزه خساراتی را در پی نداشته است.

علیرضا خرمی از استقرار یک‌هزار و 200 چادر در 23 کمپ اسکان موقت در شهرستان دشتستان خبر داد و اضافه کرد: تلاش ما این است که بتوانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری را به مردم ارائه دهیم و در این راستا از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

منبع: مهر