۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳

دولت اوکراین بالاخره کوتاه آمد

نخست‌وزیر اوکراین در پی تظاهرات گسترده مخالفان دولت وی مقابل مقر نخست وزیری از معترضان خواست تا به محاصره ساختمان‌های دولتی خاتمه دهند
کد خبر : ۱۴۶۹۶۷
صراط: به نقل از المیادین، نخست‌وزیر اوکراین در پی تظاهرات گسترده مخالفان دولت وی مقابل مقر نخست وزیری از معترضان خواست تا به محاصره ساختمان‌های دولتی خاتمه دهند.
نیکولای آزاروف، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که ما آماده گفت‌و‌گو با تظاهرکنندگان هستیم.
ده ها هزار نفر از مخالفان دولت اوکراین و طرفداران نزدیکی روابط اوکراین و اتحادیه اروپا دقایقی پیش به سمت مقر نخست وزیری در کییف حرکت کردند.
معترضان اوکراینی ضمن سر دادن شعارهایی خواستار استعفای دولت و رئیس جمهور این کشور و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور شدند.
این تظاهرات در پی آن شکل گرفت که پارلمان اوکراین با وجود اصرار مخالفان بر سلب رای اعتماد از دولت نیکولای ارازوف، با این درخواست معارضان مخالفت کرد.
تنها 186 نفر از 450 نماینده پارلمان اوکراین با سلب اعتمادی دولت نیکولای موافقت کردند.
گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری اعلام کرد که "تظاهرات مردم اوکراین، پایبندی محکم اروپا به هزاران اوکراینی را اثبات کرد".
وی در ادامه افزود: این تظاهرات نشان می دهد که مردم اوکراین به اروپا تمایل دارند.
این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تظاهرات اوکراینی ها ارتباطی به روابط اوکراین و اتحادیه اروپا ندارد و مخالفان و معترضان تلاش می کنند پایه سیاست داخلی کشور را سست کنند.
پوتین روز گذشته در نشست خبری در ارمنستان با اشاره به تظاهرات و رویدادهای اوکراین اعلام کرد که آنچه در کی‌یف، پایتخت اوکراین رخ می دهد انقلاب نیست بلکه آشوب است.
ولادیمر پوتین گفت: تظاهرات و رویدادهای اوکراین به منظور آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2015 این کشور صورت می گیرد.
وی افزود: این رویدادها ارتباط چندانی به روابط اوکراین و اتحادیه اروپا ندارد بلکه مشکل سیاست داخلی کشور است و مخالفان و معترضان تلاش می کنند پایه سیاست داخلی کشور را سست کنند.
منبع: تسنیم