۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
هفته اول دور برگشت لیگ برتر کشتی

جدال حساس المپیکی‌ها در هفت تیر

هفته نخست از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد پنج‌شنبه و جمعه با ۴ مسابقه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.
کد خبر : ۱۴۷۰۲۳
صراط: در مهمترین دیدار هفته اول از دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد که حکم فینال را دارد استیل آذین ایرانیان به مصاف ثامن الحجج سبزوار می‌رود. در دیگر دیدار حساس این هفته نیز تیم گاز مازندران در مشهد برابر ثامن الحجج این شهر به میدان خواهد رفت. دیدارهای این هفته به نوعی تقابل تیم‌های اول و دوم هر گروه با تیم‌های سوم و چهارم است. گزارش تسنیم درباره رقابتهای این هفته را بخوانید:

استیل آذین ایرانیان - موسسه مالی ثامن الحجج(ع) سبزوار، پنج‌شنبه 17:20 سالن هفتم تیر تهران

در مهمترین دیدار این هفته 2 رقیب سنتی لیگ در سالن شهدای هفتم تیر به مصاف یکدیگر می‌روند. ثامن الحجج سبزوار با هدایت پژمان درستکار و محسن کاوه در سالن هفتم تیر تهران برابر تیمی قرار می‌گیرد که در نیم فصل اول این رقابت‌ها در گروه اول توانسته ثامنی‌ها را در سبزوار شکست دهد و با 3 برد در صدر جدول گروهش قرار بگیرد. استیل آذین که شگفتی‌ساز بزرگ لیگ نام دارد و جزو مدعیان نخست قهرمانی است در این دیدار جذاب در حالی از تیم ثامن میزبانی می‌کند که این تیم سبزواری مدافع عنوان قهرمانی 2 فصل گذشته است.

حضور کشتی‌گیران روس در ترکیب مدعیان قهرمانی در لیگ برتر کشتی بیش از پیش حساسیت‌های دیدار آنها را افزایش داده اما دیدار وزن 55 کیلوگرم 2 تیم بین جلالی بهار و حیدر قلی‌نژاد می‌تواند تا حدود زیادی تکلیف این رقابت را مشخص کند.

گویگوریف در وزن 60 کیلوگرم برای تیم ثامن، مرتضی علی‎یف در وزن 66 کیلوگرم برای تیم ثامن، چارگوش در وزن 74 کیلوگرم برای تیم استیل آذین و گادیسوف در وزن 96 کیلوگرم برای تیم استیل آذین؛ 4 کشتی گیر روس حاضر در این دیدار هستند که دیدن کشتی‌های آنها خالی از لطف نیست.

گاتسالوف روس در وزن 120 کیلوگرم برای ثامن و اوژن سات در وزن 60 کیلو برای تیم استیل آذین نیز در آخرین روز قراردادها راهی لیگ ایران شده‌اند و حضور این دو در بازی عصر پنج‌شنبه چندان مشخص نیست.

مهدی شیرازی مدیر استیل آذین از این رقابت به عنوان جدال المپیکی ها نام برده است.

هیئت کشتی رستم‌کلا - گروه ساختمانی کفایتی مشهد، جمعه 17:20 سالن امام رضا (ع) رستم کلا

تیم کشتی رستم‌کلا نیز که خود را یکی از تیم‌های خوب لیگ معرفی کرده در این بازی باید برابر تیم کفایتی قرار بگیرد. شاگردان مراد محمدی در این دیدار محکوم به پیروزی هستند و کفایتی نیز در صورت باخت باید با صعود به مرحله بعد خداحافظی کند اما مراد محمدی که به همراه تیم نوجوانان از جام سایتی‌یف بازگشته امیدوار به پیروزی در این دیدار و برتری استیل آذین در دیدار برابر ثامن و همچنین پیروزی در یکی از 2 دیدار دور برگشت است تا از گروه اول صعود کند. رستم‌کلا در این دیدار از نفرات خارجی خود استفاده نمی‌کند.

ثامن الحجج مشهد - گاز مازندران، پنج‌شنبه ساعت 16 خانه کشتی مشهد

تیم ثامن مشهد نیز پس از باخت برابر شهدای زنجان در خانه حریف وضعیت ناامیدکننده‌ای دارد و باخت برابر گاز در این هفته به منزله صعود نکردن این تیم از گروه دوم است. تیم گاز نیز با 3 باخت در دور اول نشان داد با روزهای اوج بسیار فاصله دارد و مسئولان شرکت گاز به کلی کشتی را در این شرکت به فراموشی سپرده‌اند. گاز آخرین امیدش پیروزی خارج از خانه برابر ثامن است تا شاید در مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ حضور یابد.

شاگردان بهنام طیبی در این دیدار با اتکا به نفرات جوان خود به میدان خواهند رفت. البته ثامنی‌ها نیز تنها از یک کشتی‌گیر خارجی خود استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد آن کشتی‌گیر خینچیگیاشویلی گرجستانی باشد.

شهدای زنجان - خونه به خونه بابل، جمعه ساعت 16 سالن شهید بهشتی زنجان

شهدای زنجان تیم شگفتی‌ساز گروه دوم رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد در یکی از دیدارهای حساس این هفته به مصاف صدرنشین گروه دوم یعنی خونه به خونه بابل خواهد رفت. شاگردان رضا یزدانی که در این دیدار از سومین کشتی‌گیر خارجی خود نیز رونمایی می‌کنند باید در سالن بهشتی زنجان به مصاف رقیب بی نام و نشان اما خطرناک خود بروند.

حضور شعبانف بلاروسی در این دیدار در وزن 74 کیلوگرم می‌تواند برای اهالی کشتی بسیار جذاب باشد. شعبانف در وزن گودرزی به میدان می‌رود و به نوعی این می‌تواند پیامی باشد برای صادق گودرزی که گویا با آسیب‌دیدگی شدید روبه‌رو شده است.

خیال زنجانی‌ها با پیروزی در این دیدار تا حدود زیادی از صعود راحت می‌شود اما برد خونه به خونه آنها را راهی دور بعد خواهد کرد.


منبع: مشرق