۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

عمومی اوباما ساکن آمریکا شد

عموی باراک اوباما که در کنیا متولد شده و بیش از دو دهه پیش دستور اخراج وی از آمریکا صادر شده بود سرانجام اجازه یافت در آمریکا بماند.
کد خبر : ۱۴۷۱۶۶
صراط:  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قاضی "لئونارد شاپیرو" این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که "اونیانگو اوباما" 69 ساله شهادت داد وی 50 سال در آمریکا زندگی کرده، کارگر سخت‌کوشی بوده،‌ مالیات پرداخت کرده و تنها یک بار دستگیر شده است.

اونیناگو اوباما، برادر ناتنی پدر فقید باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا شهادت داد وی از سال 1963 و هنگامی که با یک ویزای دانشجویی وارد آمریکا شد، در این کشور زندگی کرده است. او مجموعه‌ای از گزارش‌های مهاجرت در دهه 1980 دارد و به وی دستور داده شده بود که در سال 1992 کشور را ترک کند، اما او در آمریکا ماند.

اوباما به قاضی گفت، وی زندگی آرام و ساده‌ای داشته، از دبیرستانی در کمبریج فارغ‌التحصیل شده و پس از آن در دانشگاه بوستون درس خوانده است، یعنی جایی که مدرک فلسفه دریافت کرد. او همچنین گفت، سال‌ها به عنوان مدیر یک فروشگاه مشروب‌فروشی در "فرامینگهام" در غرب بوستون کار کرده است. وی همچنین اظهار داشت، چند دهه می‌کوشید تا به مهاجران آفریقایی کمک کند مسکن پیدا کنند و در آمریکا مستقر شوند.

قاضی به هنگام اعلام تصمیمش، این قانون را ذکر کرد که به مهاجرانی که در آمریکا زندگی کرده‌اند، این حق را می‌دهد که در صورتی که پیش از 1972 وارد آمریکا شده باشند، مدت زیاد و به طور مداوم در این کشور زندگی کرده باشند و شخصیت اخلاقی‌ مناسبی داشته باشند، سکونت دائمی آمریکا داده شود.

وضعیت مهاجرت عموی اوباما تا سال 2011 و به هنگام دستگیری در فرامینگهام، در حالی که در حالت مستی رانندگی می‌کرد، آشکار نشده بود. وی پس از پایان یک سال کارآموزی و 14 هفته کلاس آموزش درخصوص الکل بخشیده شد.

اونیانگو اوباما دومین عضو خانواده اوباماست که مشخص شده به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کرده است. خواهر وی، "زیتونی اونیانگو"، عمه باراک اوباما در سال 2010 پناهندگی دریافت کرد؛ این امر پس از آن صورت گرفت که نخستین درخواست پناهندگی وی در سال 2002 رد و در سال 2004 به وی دستور اخراج داده شد.

اونیانگو کشور را ترک نکرد و به زندگی در خانه‌های عمومی در بوستون ادامه داد. وضعیت وی در نوامبر 2008، چند روز پیش از انتخاب باراک اوباما، آشکار شد. در آن زمان، اوباما که نامزد انتخابات بود گفت نمی‌دانسته عمه‌اش به طور غیرقانونی در آمریکا زندگی کرده است و باورش بر این است که قوانینی که این وضعیت را پوشش می‌دهند باید در این زمینه پیگیری شود.

منبع: ایسنا
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند