۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس

گلزنی دژاگه در شب شکست منچستر

در شبی که تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر بر حریفان خود غلبه کردند تیم فوتبال منچستریونایتد مقابل اورتون تن به شکستی خانگی دادند.
کد خبر : ۱۴۷۳۱۴
صراط: هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس شب گذشته (چهارشنبه) با انجام 9 دیدار پیگیری شد. در یکی از این دیدارها تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه امارات به مصاف هال‌سیتی رفت و در نهایت موفق شد با نتیجه 2 بر صفر بر میزبان خود غلبه کند. گل‌های توپچی‌های لندن در این بازی را نیکلاس بنتنر (2) و مسعوت اوزیل (47) به ثمر رساندند. شاگردان آرسن ونگر با این برد 34 امتیازی شدند و جایگاه خود در صدر جدول را استحکام بخشیدند.

در دیگر دیدار شب گذشته لیورپول در ورزشگاه آنفیلد با نتیجه 5 بر یک میهمان خود، نوریچ‌سیتی را درهم کوبید. گل‌های لیورپول در این بازی را لوئیز سوارز (15، 29 ،35 و74)  و رحیم استرلینگ (88) به ثمر رساندند. تنها گل نوریچ را هم بردلی جانسون در دقیقه 83 وارد دروازه میزبان کرد. لیورپول با این پیروزی 27 امتیازی شد و در رده چهارم جدول ایستاد.

دیشب همچنین ساندرلند در حالی که در خانه‌اش پذیرای چلسی بود با نتیجه 4 بر 3 مقابل میهمان خود تن به شکست داد. شاگردان ژوزه مورینیو در این دیدار توسط فرانک لمپارد (17)، ادن ازار (36 و 62) و فیلیپ باردزلی (84 - گل به خودی) به گل رسیدند. گل‌های ساندرلند را هم جوزی آلتیدور (14)، جان او‌شِی (50) و فیلیپ باردزلی (86) به ثمر رساندند. آبی‌پوشان لندنی با این برد 30 امتیازی شدند و به مکان دوم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کردند.

این نتایج درحالی رقم خورد که منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد مقابل اورتون با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. تنها گل بازی را برایان اویدو (86) برای اورتون به ثمر رساند تا این تیم 27 امتیازی شود و در جایگاه پنجم جدول قرار بگیرد اما شیاطین سرخ با این شکست خانگی 22 امتیازی باقی ماندند و به رده نهم سقوط کردند.

منچسترسیتی هم در شبی که رقیب همشهری‌اش متحمل شکست شد موفق شد با نتیجه 3 بر 2 در خانه وست‌بروموویچ به برتری برسد. شاگردان مانوئل پیگرینی در این بازی توسط سرخیو آگوئرو (9) و یحیی توره (24 و 74- پنالتی) به گل رسیدند و در مقابل دروازه‌شان توسط کوستل پانتیلیمون (85 - گل به خودی) و ویکتور آنیچبه (90) باز شد. من‌سیتی با این برد 28 امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد.

تیم فوتبال فولام هم در ورزشگاه کروین کاتیج پذیرای تاتنهام بود ولی در نهایت با نتیجه 2 بر یک مقابل میهمان خود تن به شکست داد. در این دیدار رنه مولستین، سرمربی جدید فولام از اشکان دژاگه، هافبک ایرانی‌اش 90 دقیقه کامل بازی گرفت. اعتماد دستیار پیشین سرالکس فرگوسن به هافبک ایرانی‌اش جواب داد و این تیم در دقیقه 57 توسط دژاگه دروازه تاتنهام را گشود ولی این برتری دوام نداشت و تاتنهام توسط ولاد کریچس (73) و لویس هولتبی (82) دروازه سفیدپوشان غرب لندنی را گشودند. فولام با این شکست همچنان 10 امتیازی و در مکان هجدهم جدول جای دارد. تاتنهام هم با این برد 24 امتیازی شد و در مکان ششم جدول ایستاد.

نتایج کامل هفته چهاردهم لیگ برتر



پس از پایان هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس آرسنال با 34 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های چلسی و منچسترسیتی به ترتیب با 30 و 28 امتیاز در تعقیب این تیم هستند.


منبع: تسنیم