۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

نتیجه یک نظرسنجی درباره رضایت از اوباما

نتايج يک نظرسنجي دانشگاه هاروارد نشان داد جوانان آمريکايي تقريبا از هر اقدام مهمي که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از زمان انتخاب دوباره در اين سمت انجام داده است ناراضي‌اند.
کد خبر : ۱۴۷۳۲۹
صراط:  به نقل از خبرگزاري رويترز، هدف از اين نظرسنجي ملي که موسسه علوم سياسي دانشگاه هاروارد از بيش از دو هزار جوان بين 18 تا 29 سال انجام داده، بررسي ديدگاه‌هاي سياسي جوان‌ترين رای‌دهندگان آمريکايي است.

در اين نظرسنجي که بين سي ام اکتبر تا يازدهم نوامبر انجام شده است بيش از 50 درصد از سوال شوندگان گفتند از نحوه برخورد اوباما با مسائل مهم در دور دوم رياست جمهوري وي ازجمله سوريه، ايران، اقتصاد ، خدمات بهداشتي و کسري بودجه فدرال راضي نيستند.

اما 46 درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي گفتند اگر سال 2012 باشد و آنها بخواهند راي خود را به صندوق بيندازند ، همچنان به اوباما راي خواهند داد اما 35 درصد گفتند در صورت بازگشت به سال 2012 ، به ميت رامني رقيب جمهوريخواه وي راي مي دهند.

حدود 55 درصد از سوال شوندگان گفتند در انتخابات سال 2012 به اوباما راي دادند و 33 درصد نيز گفتند به رامني راي داده‌اند.

نتايج اين نظرسنجي پس از نظرسنجي جداگانه « سي ان ان / او آر سي CNN/ORC » منتشر شد که نشان داد تعداد آمريکايي هايي که درمورد توانايي اوباما در زمينه مديريت آمريکا دچار ترديد شده اند رو به افزايش است.

دولت اوباما همچنين به علت عملکرد ضعيف خود در واکنش به ادعاها درخصوص استفاده دولت سوريه از تسليحات شيميايي و برنامه هسته‌اي ايران، در داخل و خارج با انتقادهايي روبرو است.