۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰

کلاهبرد‌اری میلیاردی با دسته چک مادر

فردی که با سوء استفاده از دسته چک مادرش اقدام به کلاهبر‌دای ملیار‌دی کرده بود دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر : ۱۴۷۳۴۰

صراط: سرهنگ بید مشکی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ادعای دروغین خود اقدام به اخذ مبالغی بیش از 8 میلیارد و 500 ریال کرده است.

پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ بید مشکی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تیم ویژه از اداره مبارزه با جعل و کلا‌هبرداری با تشکیل جلسه ای و دعوت از کلیه شکا‌ت پرونده، اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند.

وی گفت: پس از مدتی کار وسیع اطلاعاتی هویت اصلی متهم برای کارآگاهان محرز و مشخص شد که نامبرده با استفاده از دسته چکی به نام مادرش اعلام اینکه قصد واردات دستگاه های خط تولید کارخانجات را دارد اقدام به کلاهبر‌داری از تعدادی از شهروندان کرده است.

کار‌آگاه بید مشکی تصریح کرد: با اطلاعات بدست آمده کارآگاهان به سرعت توانستند مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و در اقدامی غافلگیرا‌نه وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.

بید مشکی اظهار داشت: پس از بازجویی به عمل آمده از متهم دستگیر شده و ارائه مستندات مبنی بر کلاهبردار‌ی وی از شهروندان، نامبرده به ناچار لب به اعتراف گشوده و معترف شد که با سوء استفاده از دسته چک مادرش اقدام به اخذ مبلغی حدود هشت میلیارد و پانصد میلیون ریال کرده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خاتمه بیان داشت: پرونده تکمیلی در این خصوص تشکیل و به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی و تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبردار‌ی در خصوص ادامه روند این پرونده ادامه دارد.