۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
جدیدترین اسناد اسنودن فاش کردند:

افشای جاسوسی سوئد برای آمریکا

جدیدترین اسناد افشاء شده توسط ادوارد اسنودن نشان می‌دهند که سوئد در جاسوسی از رهبران روسیه به آمریکا یاری می‌رسانده و نقشی اصلی در این حوزه ایفاء می‌کرده است.
کد خبر : ۱۴۷۳۶۸
صراط: تلویزیون سوئد به استناد مدارک افشاء شده توسط اسنودن اعلام کرد که این کشور یکی از شرکای اصلی آمریکا در جاسوسی از رهبران روسیه بوده است.

تلویزیون سوئد به سندی که در تاریخ 18 آوریل منتشر شد اشاره کرده که در آن اعلام شده نهاد رادیو دفاع ملی سوئد که تجسس در حوزه ارتباطات الکترونیکی را بر عهده دارد به آمریکایی‌ها در جمع‌آوری اطلاعات درباره روسیه کمک کرده‌ است.

در این سند چنین قید شده بود: " نهاد رادیو دفاع ملی سوئد مجموعه‌ای از اطلاعات منحصر بفرد را درباره اهداف روسی شامل رهبری و عرصه سیاسی داخلی این کشور به آمریکا ارائه داده است."

نهاد رادیو دفاع ملی سوئد از اظهار نظر درباره این اتهامات خودداری کرده است.

در یک سند دیگر به کارمندان رده بالای آژانس امنیت ملی آمریکا گفته شده بود: "از سوئد به دلیل کار مداوم بر روی اهداف روس تشکر کنید و بر نقش اصلی نهاد رادیو دفاع ملی سوئد به عنوان شریک اصلی در کار بر روی اهداف روس، شامل رهبران و ضدجاسوسی این کشور تأکید کنید."

تلویزیون سوئد اعلام کرد که این اسناد را از گلن گرینوالد، روزنامه‌نگاری که توجهات را معطوف به افشاگری‌های اسنودن کرد، دریافت کرده است.


منبع: تسنیم