۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰

کری:امنیت اسرائیل در اولویت است

وزیر خارجه آمریکا دقایقی پیش ضمن دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو با وی درباره پرونده هسته ای ایران و توافقات ژنو گفت وگو کرد.
کد خبر : ۱۴۷۳۷۴
صراط: وزیر خارجه آمریکا دقایقی پیش ضمن دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو با وی درباره پرونده هسته ای ایران و توافقات ژنو گفت وگو کرد.
 
به گزارش شبکه روسیاالیوم، جان کری وزیر خارجه آمریکا ضمن سفر به سرزمین های اشغالی صبح امروز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار و درباره مذاکرات سازش و پرونده هسته ای ایران گفتگو کرد.
 
جان کری در سفر منطقه ای خود برای تکمیل مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطین، شب گذشته وارد سرزمین های اشغالی شد.
 
وزیر خارجه آمریکا در این دیدار اعلام کرد که ما نگرانی های امنیتی تل آویو را درک می کنیم و به آن حق می دهیم که مراقب امنیت خود باشد.
وی در ادامه افزود: امنیت اسرائیل در مذاکرات هسته ای با ایران در اولویت قرار دارد و ایران باید توافقات ژنو را اجرایی کند.
وزیر خارجه امریکا افزود: تمام تلاش خود برای خنثی کردن برنامه هسته ای ایران را به کار می گیریم.
 
جان کری همچنین درباره مذاکرات سازش میان فلسطین و اسرائیل اعلام کرد که طرفین به پیشرفت هایی رسیدند و بر ادامه این مذاکرات پایبند هستند.
از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جامعه بین الملل باید مانع فروپاشی ساختار تحریم ها علیه ایران شود.
نتانیاهو در ادامه افزود: باید تدابیر فوری برای جبوگیری از کاهش تحریم ها علیه ایران اتخاذ شود.
منبع: تسنیم