۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰

مداخله آمریکا در مسائل داخلی اوکراین

دستیار وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه تاکید کرد، واشنگتن در کنار معترضان اوکراینی برای دستیابی به آینده ای روشن در اروپا ایستاده است و دولت اوکراین باید به صدای مردم خود گوش دهد.
کد خبر : ۱۴۷۴۱۵
صراط: به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد، ما در کنار مردم اوکراین که به فکر آینده این کشور در اروپا هستند ایستاده ایم. ما از دولت اوکراین می خواهیم تا به صدای مردمی که خواستار زندگی آزادانه هستند، گوش دهد و صدای مردم را بشنود.

بر اساس این گزارش وی افزود، حالا نوبت اوکراین است. دولت اوکراین یا باید به صدای مردم گوش دهد و تقاضاهای آنان را عملی کند و یا با مخالفت با آنان کشور را به سوی هرج و مرج و خشونت بیشتر سوق دهد.اعتراضات اوکراین از سال 2004 میلادی بی سابقه است و صدها هزار نفر در راهپیمایی های اخیر این کشور شرکت کرده اند.

پیش شرط اتحادیه اروپا در خصوص آزادی تیموشنکو و سفر وی به آلمان برای مداوای پزشکی مانع بزرگی برای امضای قرارداد تجارت آزاد با اوکراین بوده و رئیس جمهور اوکراین به همین علت امضای قرارداد تجاری با اروپا را به تاخیر انداخته است.اوکراین به شدت با این پیش شرط مخالفت کرده و قصد دارد روابط تجاری و اقتصادی خود با روسیه را گسترش دهد.

تیموشنکو در سال 2011 میلادی به جرم سوء استفاده از قدرت و عقد قرارداد گازی با روسیه که به ضرر منافع این کشور بوده به 7 سال زندان محکوم شده است. اتحادیه اروپا محاکمه و بازداشت تیموشنکو را با اهداف سیاسی مرتبط دانسته و خواستار آزادی وی برای انجام معالجات پزشکی شده است.
منبع: تسنیم