۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶

لزوم تشکیل دولت با فرمول ۹-۹-۶

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد ترور شهید اللقیس عزم ما را برای ادامه مقابله با هرگونه تجاوزی افزایش خواهد داد.
کد خبر : ۱۴۷۴۳۳
صراط: به نقل از پایگاه خبری العهد، فراکسیون وفاداری به مقاومت پس از نشست هفتگی خود، حمله تروریستی اخیر را که به شهادت حسان اللقیس از فرماندهان حزب الله منجر شد، یک تجاوز صهیونیستی توصیف کرد که چندین نشانه خطرناک دارد که مستلزم دقت بالا برای مقابله با گزینه هدف قرار گرفتن جنبش های مقاومت است.

فراکسیون وفاداری به مقاومت خاطر نشان کرد این اقدام تجاوزکارانه که فرمانده مجاهدی را که از ابتدا همراه مقاومت بود و بارها هدف تلاش های تروریستی اسرائیل قرار گرفته بود، و فرزندش نیز به شهادت رسید، سبب افزایش عزم و اراده مجاهدان برای ادامه مقابله با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی و خنثی کردن توطئه هایش خواهد شد.

از سوی دیگر این فراکسیون ابراز عقیده کرد که لبنان و کشورهای منطقه باید با انعطاف پذیری با توافق اخیر در خصوص پرونده هسته ای ایران تعامل کنند که تاثیرات مثبتی در سطح روابط و  موازنه قوا و کاهش تکیه بر نظام تک قطبی در جهان برای تحقق اراده ملت های منطقه در مقابله با تجاوز و حمایت از حاکمیت ملی دارد.

فراکسیون وفاداری به مقاومت همچنین در خصوص حوادث اخیر طرابلس، جریان 14 مارس را در افزایش هرج و مرج و تنش در طرابلس مقصر دانست و تاکید کرد این جریان برای اقدامات تروریستی تکفیری ها پوشش ایجاد می کند و حل بحران تنها از راه گفت وگوی صریح برای رسیدن به تفاهم جدی ممکن است.

این فراکسیون ابراز عقیده کرد که افزایش تروریسم تکفیری در لبنان و فعالیت گروه هایی که به شکل غیرمتمرکز در داخل و خارج مرزها فعالیت می کنند مستلزم وحدت ملی و حمایت همه از دولت و دادن اولویت به دفاع از میهن است.

فراکسیون وفاداری به مقاومت از همه به ویژه جریان 14 مارس خواست به مسئولیت های خود عمل کنند و عملا پوششی برای این گروه های تروریستی تکفیری ایجاد کرده اند، بردارند و به حمایت از آنها و توجیه جنایات آنها پایان دهند.

این فراکسیون همچنین تمام جنایاتی را که تکفیری ها در سوریه علیه ملت سوریه و به ویژه مسیحیان که در معرض قتل و تروریسم قرار دارند، مرتکب می شوند محکوم و اعلام کرد آنچه در منطقه مسیحی نشین معلولا رخ می دهد شاهد و مدرک جدیدی به شمار می رود که مستوجب محکومیت است.

این فراکسیون تاکید کرد اظهارنظرهای تمام گروه ها منعکس کننده اجماع ملی درباره ضرورت عمل کردن دولت به مسئولیت خود به ویژه با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شمار می رود.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد انتخابات ریاست جمهوری باید برای جلوگیری از خلاء قدرت در موعد مقرر برگزار شود.

فراکسیون پارلمانی حزب الله در پایان تاکید کرد هیچ راه واقعی برای تشکیل دولت جدید لبنان جز از طریق فرمول 9-9-6 وجود دارد .
منبع: تسنیم