۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸

ارمغان طلایی بانوان کاراته کار برای ایران

سومین روز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در امارات در رده سنی بزرگسالان با کسب پنج مدال برای بانوان ایران ادامه یافت.
کد خبر : ۱۴۷۴۳۴
صراط: رقابتهای امروز( پنج شنبه)در رده سنی بزرگسالان در دوبی برگزار شد که در بخش بانوان تیم ایران به یک مدال طلا، یک مدال نقره و سه مدال برنز دست یافت.

حمیده عباسعلی کاراته کای تیم ملی بزرگسالان ایران در بخش کومیته و در وزن به اضافه 68 کیلوگرم ابتدا 4 بر صفر از سد نماینده قزاقستان گذشت، در دیدار دوم موفق شد حریف هندی را با همین نتیجه شکست دهد و راهی دیدار پایانی شود.وی در دیدار پایانی به مصاف حریفی از ژاپن رفت که پس از گذشت یک دقیقه از مبارزه با ضربه جودانگری 3 امتیاز پیشی گرفت و به خوبی مبارزه را کنترل کرد. عباسعلی در لحظات پایانی نیز با کسب یک امتیاز دیگر با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد تا مدال طلای خود در آسیا را تکرار کند.

در وزن منهای 68 کیلوگرم پگاه زنگنه در دیدار نخست حریف چین تایپه ای خود را یک بر صفر از پیش رو برداشت و در دومین مبارزه برابر کومیته کای ژاپنی پس از تساوی یک بر یک با رای داوران در هانتی برنده شد .زنگنه در دیدار نهایی با نتیجه 4 بر صفر به حریف چینی باخت و به مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.

فاطمه چالاکی در وزن منهای 55 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان ابتدا 8 بر صفر نماینده سری لانکا را مغلوب کرد، در مبارزه دوم 4 بر یک مقابل حریف قزاقستانی پیروز شد، در دیدار سوم برابر کاراته کای چین تایپه 3 بر یک شکست خورد تا در دیدار رده بندی به مصاف حریفی از ویتنام برود.چالاکی موفق شد در یک مبارزه یک طرفه 9 بر صفر این کاراته کا را مغلوب کرده و به مدال برنز برسد.

در وزن منهای 61 کیلوگرم بانوان هم دلارام دوستی در مبارزه نخست مقابل نماینده چین با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. در ادامه مقابل نماینده قزاقستان در حالی که به تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه رسیده بود با رای داوران در هاتنی شکست خورد. تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. او در این گروه ابتدا با نتیجه 8 بر یک حریف ژاپنی را مغلوب کرد و سپس 8 بر صفر حریفی از کره جنوبی را برد و صاحب مدال برنز شد.

سحر کرجی نماینده وزن منهای 50 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان بانوان پس از برتری مقابل حریفانی از سری لانکا و ژاپن در سومین مبارزه با حریف چین تایپه 2 بر یک شکست خورد تا در دیدار رده بندی به مصاف نماینده قزاقستان برود.در این دیدار لباس حریف قزاقستانی مورد تایید داوران قرار نگرفت و با توجه اینکه این کاراته کا نتوانست در زمان یک دقیقه ای اشکالات خود را برطرف کند "هانسکو" شد و کرجی فرد پیروز میدان لقب گرفت و به مدال برنز رسید.

منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم