۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲

انفجارهای شدید در لیبی

رسانه های خارجی از انفجارهای شدید در شهر درنه لیبی خبر دادند که موجی از رعب و وحشت را در میان ساکنان این شهر به وجود آورد.
کد خبر : ۱۴۷۴۷۴
صراط: به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط، افراد مسلح ناشناس خودرو عبدالباسط فرکاش البرعصی هماهنگ کننده حزب عدالت و سازندگی را در مقابل منزلش در محله الساحل الشرقی شهر درنه لیبی هدف قرار دادند.

منابع امنیتی لیبیایی اعلام کردند انفجار این خودرو که صدای آن در تمام مناطق شهر درنه شنیده شد، سبب رعب و وحشت مردم شد و خسارت های مادی زیادی به خودروهای پارک شده در محل انفجار وارد کرد و سبب شکسته شدن شیشه های منازل مردم شد.

همچنان افراد ناشناس چهارشنبه شب، خودرو صلاح المنصوری افسر دفاع هوایی در پایگاه هوایی مرتوبه را منفجر کردند که این خودرو در مقابل منزل وی در محله الساحل الشرقی پارک شده بود، این انفجار تلفاتی به جا نگذاشت.

منابع لیبیایی همچنین از انفجار خودرو حافظ جمعه بوجمیله یکی از فعالان و هماهنگ کنندگان میدان الاعتصام خبر دادند.

خاطر نشان می شود علی زیدان نخست وزیر لیبی گفته بود که نیروهای امنیتی این کشور برای استقرار در شهر دِرنه که پایگاه سلفی‌های جهادی مسلح در شرق لیبی به شمار می‌آید، آماده می ‌شوند.

مردم شهر درنه با برگزاری تظاهرات و دست زدن به اعتصاب بازگشت نهادهای قانونی و دولتی به ویژه ارتش و پلیس به شهرشان را خواستار شده اند.

موج اعتراض‌ها در درنه بعد از آن آغاز شد که یک گروه شبه نظامی موسوم به "گردان ابوبکر صدیق" تظاهرکنندگان مخالف سلفی‌های جهادی را تهدید کرد.
منبع: تسنیم