۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

نوسانات قیمت طلا در 24 ساعت گذشته

با افزایش نگرانی سرمایه داران از تعدیل سیاست محرک اقتصادی آمریکا،‌ قیمت جهانی طلا طی دو روز گذشته ۲۹ دلار کاهش یافت و به ۱۲۲۹ دلار در هر اونس در معاملات روز جمعه رسید.
کد خبر : ۱۴۷۵۳۴
صراط: قیمت طلا همزمان با انتشار آمارهای قوی اقتصادی و افزایش نگرانی از تعدیل قریب الوقوع تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا، به سمت ثبت کاهش هفتگی حرکت کرد.

سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار آمار فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در اواخر امروز هستند که می تواند سرنخ های بیشتری از زمان تعدیل سیاست پولی بزرگترین اقتصاد جهان به دست بدهد.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ به رویترز گفت: «انتشار آمار بازار کار،  یک عامل اصلی تغییر قیمت به سمت بالا یا پایین است.»

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت های اخیر در بازار طلا، عمده تحلیل ها در مورد احتمال شروع تعدیل سیاست پولی در ماه دسامبر، تاثیر خود را بر قیمت ها گذاشته اند و آمارهای قوی اقتصادی منجر به کاهش قابل توجه قیمت نخواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران، اگر آمار منتشره در مورد بازار کار آمریکا ضعیف باشد، تاثیر بیشتری نسبت به یک آمار قوی در بازار خواهد داشت. انتظار می رود میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته 180 هزار افزایش یافته باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با 4 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 1229 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در آستانه ثبت کاهش دو درصدی در هفته جاری قرار گرفته است.

در روز پنجشنبه نیز پس از آنکه آمارها نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم امسال، سریعتر از میزان پیش بینی ها رشد داشته، قیمت طلا 25 دلار کاهش یافت و به 1233 دلار در هر اونس رسید.

فدرال رزرو آمریکا تعدیل سیاست پولی خود را به بهبود وضعیت بازار کار آمریکا منوط کرده است.
منبع: تسنیم