۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
سوزان رایس در اقدامی مداخله جویانه مدعی شد:

ادامه فشار آمریکا به ایران در زمینه وضع حقوق بشر

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن به تلاش خود برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در ایران و دسترسی فراگیر به اینترنت و شبکه های اجتماعی در ایران ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۱۴۷۵۴۹
صراط: سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، آمریکا در حالی که برای دستیابی به توافق هسته ای و بهبود روابط با ایران تلاش می کند ولی از سوی دیگر قصد دارد به فشارهای خود در زمینه حقوق بشر و دسترسی فراگیر به اینترنت و شبکه های اجتماعی در ایران نیز ادامه دهد.

بر اساس این گزارش وی ادعا کرد، ایران باید به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل اجازه دهد تا از این کشور دیدن کند و واشنگتن همچنان خواستار آزادی بیان در ایران است.وی ایران، کره شمالی و سایر دولت های بسته در جهان را متهم به افزایش تنش با جامعه بین المللی کرد تا بتوانند سیاست های سرکوب گرایانه داخلی خود را ادامه دهند.

وی در کنفرانسی که توسط یک گروه حقوق بشر برگزار شده بود، افزود، در ایران همان طور که ما در حال ارزیابی پتانسیل دستیابی به راهکاری سیاسی برای مساله هسته ای هستیم، همچنین قصد داریم روند پیشرفت وضعیت حقوق بشر را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم.وی گفت، تحریم های ما بر ضد ناقضان حقوق بشر در ایران ادامه خواهد یافت و آمریکا به حمایت های خود از حقوق اساسی همه ایرانی ها حمایت خواهد کرد.

سوزان رایس افزود، ایرانی ها همان حقی را که رهبران آنها برای ابراز عقاید خود از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی دارند، باید در اختیار داشته باشند.آمریکا تاکنون بارها خواستار دسترسی آزاد مردم ایران به شبکه های اجتماعی شده است. برخی مخالفان دولت باراک اوباما بر این باورند که مساله حقوق بشر در کانون توجه مذاکرات هسته ای بین قدرت های جهانی و تهران قرار نگرفته است.


منبع: تسنیم