۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰

گروه هاي خطرناک جام جهاني فوتبال

کد خبر : ۱۴۷۵۶۲
صراط: در آستانه قرعه کشی جام جهانی برزیل ، رسانه های منطقه آمریکای لاتین خطرناک ترین رقبای خود «گروه مرگ » و بدترین استادیوم های ورزشی را «گروه جهمنی» نام نهادند.

 تیم های امریکای جنوبی معتقدند بدترین رقبا برای هم گروه شدن با انها تیم های اصلی اروپایی هستند که به انها لقب گروه مرگ دادند. در قرعه کشی آزمایشی دیروز گروه آ با تیم هایی مثل فرانسه و ایتالیا گروه مرگ لقب گرفت.

اما در بحث استادیوم های ورزشی به اعتقاد رسانه های محلی گروه جی بدترین دسته بندی خواهد بود و این گروه را «گروه جهنمی» نامیدند زیرا تیم های گروه جی در مناطقی بازی خواهند کرد که بدترین شرایط اب و هوایی برزیل را دارند. بازی های این گروه برای استادیوم های واقع در شهرهای برازیلیا، سالوادور، رسیفه، فورتالزا و مانائوس برنامه ریزی شده که هوای انها بسیار گرم و شرجی است.

براساس قوانین قرعه کشی آرژانتین های تا حدودی همگروه های خود را می شناسند انها می دانند که از سبد چهار یک اروپای و از سبد گروه ایران یک تیم با انها هم گروه خواهد شد. به دلیل اصل همگروه نشدن در رده منطقه ای با تیم های اکواودر یا شیلی همگروه نخواهند شد و به این ترتیب با یک تیم افریقایی یا اروپایی که به سبد چهار منتقل شده همراه خواهند بود.

در این میان آرژانتینی ها با بررسی احتمالات ممکن در جریان قرعه کشی به این نتیجه رسیده اند که به احتمال زیاد با رقیب سنتی و مرگبار خود برزیل روبرو نخواهند شد.

دست اندرکاران فوتبال آرژانتین امیدوارند اگر تیم برزیل در جریان رویارویی حذف نشده باشد حداقل در فینال یا نیمه نهایی این رقابت ها با آرژانتین رودرو شود.