۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳

صدور حکم دادگاه زنان هوادار مرسی

دادگاه تجدید نظر مصر مجازات زندان هفت دختر مصری طرفدار مرسی را به سه ماه تحت نظر بودن کاهش داد.
کد خبر : ۱۴۷۸۲۳
صراط: دادگاه تجدید نظر مصر مجازات زندان هفت دختر مصری طرفدار مرسی را به سه ماه تحت نظر بودن کاهش داد.

به گزارش العربیه، دادگاه 21 زن هوادار اخوان‌المسلمین  امروز شنبه (16 آذر) برگزار شد که قضات دادگاه پس از دفاعیات متهمان همگی آنها را تبرئه کردند.
قضاوت دادگاه مصر به درخواست تجدید نظر 21 زن مخالف دولت که در جریان اعتراضات اخوان‌المسلمین بازداشت شده بودند برگزار شد. در میان بازداشت شده‌ها 14 زن به 11 سال زندان محکوم شده بودند و 7 نفر از آنها که به سن قانونی نرسیده بودند ماه گذشته تحت بازداشت قرار گرفتند.

منابع قضایی مصر اعلام کردند که دادگاه تجدید نظر امروز شنبه مجازات هفت دختر زیر هجده سال از 21 دختر مصری که در دادگاه بدوی به جرم شرکت در تظاهرات در حمایت از محمد مرسی به مجازات های سنگین محکوم شده بودند را به سه ماه تحت نظر بودن کاهش داده است.
امروز حکم زندان 14 زن را که به اتهام تظاهرات علیه دولت بازداشت شده بودند نیز از 11 سال به یک سال حبس تعلیقی کاهش داد و به این ترتیب این زنان از زندان آزاد شدند.

زنان هوادار مرسی که در جریان اعتراضات مخالفان دولت مصر بازداشت شده و با محکومیت‌های سنگینی مواجه شده بودند لحظاتی پیش تبرئه شدند.
هواداران اخوان‌المسلمین دیروز جمعه (15 آذر) با برگزاری تظاهرات در محکومیت بازداشت این زنان خواستار آزادی آنان شده بودند.
منبع: تسنیم