۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳

تاریخ روح علمی وزارت کار زیر سوال رفت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم شکل‌گیری طبقه متوسط صنعتی در کشور تأکید کرد و گفت: برای آنکه به یک جامعه ایده‌آل و مدنی در جهان سوم برسیم، باید دولت از کارآیی بالایی برخوردار شود.
کد خبر : ۱۴۷۸۶۱

 صراط: علی ربیعی وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی امروز صبح در نشست صبحانه کاری در میان فعالان بخش خصوصی و نمایندگان تشکل‌ها در اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در خصوص برخی اتفاقاتی که در کشور افتاده است و باعث مشکلات اقتصادی شده است باید احساس ناراحتی عمومی داشته باشیم که چرا دیگران از ما جلوتر هستند و اینکه ما نسبت به برخی کشورها به لحاظ اقتصادی عقب‌تر حرکت می‌کنیم، باید به یک مسئله ملی تبدیل شود.

وی افزود: عقب‌افتادگی اقتصادی در کشور باید به مسئله عمومی نخبگان اقتصادی جامعه تبدیل شود و به عنوان یک مسئله دائمی و همیشگی به آن پرداخته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: من مطالعه‌ای را بر روی کشورهای هند، برزیل، مکزیک، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی انجام داده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام، برای آنکه به یک جامعه ایده‌آل و مدنی در جهان سوم برسیم ،باید دولت از کارایی بالایی برخوردار بوده و همچنین اجتماعی شدن در جهت توسعه باشد.

وی افزود: باید در کشور ما طبقه متوسط صنعتی شکل بگیرد و برای رسیدن به این طبقه باید همه پیوستار صنعتی از ابتدا تا انتها شکل بگیرد و این طبقه باید از توانمندی لازم برخوردار باشد.

ربیعی گفت: من معتقد به همکاری با بخش خصوصی هستم و همه معاونان وزارتخانه نیز این اعتقاد را دارند و از سال 59 که من در وزارت کار فعالیت‌هایی داشته‌ام تاکنون هیچ گاه تا این حد روح علمی در این وزارتخانه جاری نبوده است.

ربیعی همچنین به یک خاطره اشاره کرد و گفت: چند سال پیش چند تن از دوستان ما پیشنهاد دادند تا من مدیریت یک کارخانه صنعتی را به عهده بگیرم ، اما به دلیل مشکلاتی که در چرخه تولید وجود داشت این کارخانه 350 میلیون تومان زیان به بار آورد.

منبع: فارس
برچسب ها: نخبگان رفاه صراط