۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹

مخالفت دولت با ادغام دو معاونت

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر موافقت دولت با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: با ادغام معاونت مدیریت و استخدامی مخالفیم.
کد خبر : ۱۴۷۹۰۶
صراط: حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز یکشنبه خانه ملت، در جریان بررسی طرح یک فوریتی تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از طراحان این طرح قدردانی کرد.

انصاری درباره نظر دولت در خصوص این طرح هم اظهار داشت: دولت با این طرح به صورتی که ارائه شده موافق نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اصل 126 و 124 قانون اساسی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های آقای روحانی این وجود دارد که سازمان مدیریت احیا شود اما نحوه احیای این سازمان و شرح وظایف آن بر اساس اختیارات قانونی باید از سوی رئیس‌جمهور طراحی شود و در جایی که نیاز است لایحه‌ای ارائه شود.

وی با بیان اینکه طرح فعلی ادغام دو معاونت و تشکیل یک سازمان موردقبول دولت نیست، تصریح کرد: دولت هنوز به جمع‌‌بندی ابقاء این دو سازمان یعنی معاونت مربوط به امور استخدامی و معاونت مربوط به بودجه نرسیده است.

انصاری همچون اظهار داشت: برخی از کارشناسان چه در دولت و چه در مجلس معتقدند امور استخدامی با بودجه یک ماهیت دارد و باید در یک سازمان باشد و برخی دیگر از کارشناسان بر این عقیده‌اند که ادغام این دو سازمان موجب پدید آمدن مشکلاتی خواهد شد و یک مبحث مبحث دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن قدردانی مجدد از طراحان طرح مذکور اظهار داشت: دولت به دلیل اینکه درباره ادغام این دو معاونت کار کارشناسی انجام نداده با طرح مخالف است هرچند این طرح بار مالی نیز به دولت تحمیل می‌کند.

وی در پیشنهادی خواستار بررسی این طرح بدون فوریت شد تا پس از تصویب طی جلساتی مشترک بین دولت و مجلس، دولت نیز نظر خود را در این زمینه اعلام کند.
منبع: فارس