۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

نظر امام خمینی درباره اعلامیه حقوق بشر غربی

امروز که به‏اصطلاح، عصر تمدن و ترقى و عصر پیشرفت است، عصر شیطانها است. اینان با شعار طرفدارى از حقوق بشر، بزرگ‏ترین پایمال‏کنندگان حقوق انسانها هستند و در رسیدن به اهداف ظالمانه ، هیچ‏گاه غفلت نمى‏کنند و از هیچ جنایتى دریغ نمى‏ورزند.
کد خبر : ۱۴۸۰۷۶
صراط: فرازهایی از فرمایشات امام خمینی به بهانه روز جهانى حقوق بشر - سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد به شرح ذیل است:


   حضرت امام خمینی(ره): اعلامیه حقوق بشر براى فریفتن و شعار طرفدارى از آن، براى بلعیدن ملتها است‏


  عصر شیطانها
امروز که به‏اصطلاح، عصر تمدن و ترقى و عصر پیشرفت است، عصر شیطانها است. اینان با شعار طرفدارى از حقوق بشر، بزرگ‏ترین پایمال‏کنندگان حقوق انسانها هستند و در رسیدن به اهداف ظالمانه خود، هیچ‏گاه غفلت نمى‏کنند و از هیچ جنایتى دریغ نمى‏ورزند.(1)
   حکومت قانون جنگل زیر سایه شعار حقوق بشر
دنیا در عصر ما و عصرهایى نظیر آن مبتلا به حکومتهایى بوده است که جز قانون جنگل در آن حکومت نمى‏کند. ما در عصرى هستیم که جنایتکاران به‏جاى توبیخ و تأدیب، تحسین و تأیید مى‏شوند. ما در عصرى به سر مى‏بریم که سازمانهاى به‏اصطلاح حقوق بشر، نگهبان منافع ظالمانه ابرجنایتکاران و مدافع ستمکارى آنان و بستگان آنان هستند.(2)
   اعلامیه حقوق بشر براى فریفتن مردم است‏
گمان نشود که اعلامیه حقوق بشر یک واقعیتى دارد و قدرتهاى بزرگ براى حقوق بشر احترام قائل هستند!(3) اعلامیه حقوق بشر، براى اغفال است. یک چیز خیلى خوش‏نماى با زَرْق و برقى را مى‏نویسند که همه‏اش موادى است که به نفع بشر است و یکى (از آن مواد) را عمل نمى‏کنند! در مقام عمل، یکى عمل نمى‏شود. این اغفال است؛ افیون است براى توده‏ها، براى مردم.(4) مى‏خواهند با اسماء مختلف و با مکتبهاى مختلفى که دارند، ما را بازى دهند.(5)
   غربْ انسان را نمى‏شناسد تا حقوقش را
این غربیهایى که براى منافع ابرقدرتها دور هم جمع شده‏اند، اصلاً از انسانیت اطلاعى ندارند. این‏ها فقط این حیوانِ یک سر و دو گوش را مى‏بینند. این‏ها حقوق بشر را مى‏خواهند؟! تو چه مى‏دانى بشر چه هست تا حق بشر چه باشد؟! تو انسان را مى‏شناسى تا حق انسان را بشناسى؟ همه این حرفها براى این است که جامعه را بچاپند.(6)


   حقوق بشر یعنى حقوق ظالمها
اصلاً پیش آن‏ها انسان مطرح نیست، در این جوامعى که طرفدار حقوق بشرند، حق و حقوق انسان(ها) اصلاً مطرح نیست. ابداً حقوق بشر مطرح نیست، حقوق ابرقدرتها مطرح است! آن‏ها براى ابرقدرتها حق قائلند. حقشان هم این است که همه ممالک را بچاپند.(7) (اینها) مظلومها را جزو بشر حساب نمى‏کنند. حقوق بشر یعنى حقوق ظالمها.(8) با این‏که مصیبتها را مى‏بینند، لکن به‏جاى این‏که ظالم‏ها را محکوم کنند، مظلومها را محکوم مى‏کنند.(9)
   شعار حقوق بشر براى بلعیدن ملتها است‏
آن‏هایى که بشر را پایمال مى‏کنند، دم از حقوق بشر مى‏زنند! آن‏هایى که از آن‏ور دنیا آمده‏اند و این‏ور دنیا را به آتش کشیده‏اند، از حقوق بشر صحبت مى‏کنند.(10) هى از حقوق بشر و از صلح و صفا صحبت مى‏کنند، همه شما مى‏دانید، خودشان هم مى‏دانند که دروغ مى‏گویند، این‏ها براى این است که توجه مردم را - به خیال خودشان - به طرف خودشان جلب کنند.(11) همه این حرفهایى که دولتهاى بزرگ براى حقوق بشر و براى امنیت مى‏زنند، همه‏اش براى این است که ملل ضعیف را ببلعند.(12)

1) صحیفه امام، ج 19، ص 147
2) صحیفه امام، ج 17، ص 500
3) صحیفه امام، ج 4، ص 399
4) صحیفه امام، ج 3، ص 332
5) صحیفه امام، ج 4، ص 39
6) صحیفه امام، ج 8، ص 332
7) صحیفه امام، ج 8، صص 332 و 333
8) صحیفه امام، ج 11، ص 133
9) صحیفه امام، ج 18، ص 168
10) صحیفه امام، ج 19، ص 117
11) صحیفه امام، ج 18، ص 428
12) صحیفه امام، ج 3، ص 518

منبع: تسنیم