۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
"دانشجویان ستاره‌دار" و انتصابات اخیر

دلیل فراخوانده شدن وزیر علوم به مجلس

هم اکنون جمعیت دانشجویی کشور حدوداً به چهار و نیم میلیون نفر رسیده و تعداد موسسات آموزش عالی هم گسترش پیدا کرده است.
کد خبر : ۱۴۸۱۳۵
صراط: جعفر توفیقی، مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان گفت: در سال‌های گذشته وزارت علوم و دانشگاه‌ها از نظر توسعه کمی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و جمعیت دانشجوی کشور الان حدوداً به چهارونیم میلیون نفر رسیده و تعداد موسسات "آموزش عالی" هم گسترش پیدا کرده است. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر بحث اشتغال دانش آموختگان یکی از چالش‌های اصلی است که بخشی از این مشکل به برنامه‌ریزی در "وزارت علوم" و بازنگری در برنامه توسعه آموزش عالی و بخشی به ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش صنعت و اقتصاد بر می‌گردد. 

وی در ادامه گفت: آن‌چه که به وزارت علوم مربوط است بحث بازنگری در سیاست‌های توسعه کمی، بازنگری در رشته‌های آموزشی، انطباق بیشتر برنامه‌های درسی با نیازهای بازار کار و مهارت آموزی در دانش آموختگان است که بتوانند مشاغل بیشتری را در جامعه عهده‌دار شوند. 

وی تصریح کرد: این موضوع به بحث اشتغال دانش آموختگان بسیار کمک می‌کند و از طرف دیگر باید حتماً بخش‌های اقتصادی و صنعتی به فکر توسعه ظرفیت‌های آن بخش باشند که پذیرای درصد بیشتری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها باشند. 

وی در پایان درخصوص فرا خوانده شدن وزیر علوم از سوی مجلس گفت: انتصاب‌هایی که توسط وزیر علوم صورت گرفته بود و نیز بحث دانشجویان ستاره‌دار از دلایل این کار بود.