۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶

فاسدتر از اشرف + اسناد

حمیدرضا پهلوی یازدهمین فرزند رضاخان بود که در هرزگی و بی بند و باری گوی سبقت را از خواهرش اشرف پهلوی ربوده بود. در ادامه برخی از اسناد مربوط به این فرد آمده است...
کد خبر : ۱۴۸۱۵۱
صراط: به قرار اطلاع در چند شب گذشته والاحضرت شاهپور حمید رضا در کافه کلبه زنی را به نام باربارا هبتون آوازه خوان که بر سر میز گودرزی نام صاحب ویلایی در نزدیکی دربند نشسته بوده به سر میز خود دعوت می کند و چون زن مذکور استنکاف می کند از عقب پیراهن او را گرفته و امر می کند که باید حتما سر میز من بیایی در اثر این عمل بین شاهپور حمیدرضا و گودرزی نزاعی در می گیرد. در این ضمن شاهرخ هدایت که در آنجا حضور داشته فورا در نزاع دخالت و به گودرزی می گوید من افسر سازمان امنیت هستم و به تو امر می کنم فورا از کافه خارج شوی. بالاخره در اثر وساطت دوستان گودرزی با هم آشتی می کنند.




تیمسار سرتیپ شاهین اعلام داشتند
طبق اطلاع تلفنی از آبادان والاحضرت شاهپور حمید رضا صبح روز 9 / 11 / 52 قصد رفتن به کویت را از فرودگاه مهر آباد به اتفاق چهار نفر قاچاقچی که یکی از آنها به نام فولادمهر است دارند. این مسافرت به منظور آوردن یک دستگاه کادیلاک مدل 74 که گمرک آن 450 هزار تومان است می باشد و به قرار اطلاع در مراجعت مقادیری کالای قاچاق و هرویین همراه خواهند آورد.



یکی از افسران ژاندارمری اظهار می داشت فرمانده ژاندارمری مشهد به مقامات ژاندارمری مرکز گزارش نموده که مقدار زیادی از تریاک های قاچاق که به وسیله قاچاقچیان ایرانی یا افغانی به تربت جام و گنبد کاووس وارد می شود با اتومبیل شخصی به تهران حمل می گردد و در بین راه مأمورین ژاندارمری قادر نیستند اتومبیل حامل والاحضرت را بازبینی کنند و حتی در بعضی نقاط مجبور می شوند که اتومبیل والاحضرت را اسکورت نمایند.



برابر تحقیقات معموله و به موجب اظهارات یکی از کارکنان منزل سردار اسعد والاحضرت شاهپور حمیدرضا با آقایان گودرزخان و هرمز خان ایلخانی پسران سردار ارتباط نزدیک داشته و در منزل آنها واقع در خیابان پهلوی جاده شمیران جلسات تریاک دارند.



حجازی مدیر کافه دانسینگ شکوفه نود به یکی از دوستان خود اظهار داشته مشارالیه مجبور است غالبا یک یا چند نفر از رقاصه های خارجی را که به ایران می آورد در اختیار تیمسار سپهبد علوی مقدم و سرهنگ ملک اسماعیلی رییس اداره اماکن شهربانی بگذارد و بعضی اوقات نیز به دستور سرهنگ ملک اسماعیلی بعضی از رقاصه ها را به دربار برده و به شاهپور ها معرفی می نماید و بیش از همه شاهپور محمودرضا و حمید رضا در این کارها افراط و با زنهای کاباره ها معاشرت می نمایند.


منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی