۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳

نظر ذوالفقارنسب درباره کامنت های ایرانیان

کارشناس فوتبال معتقد است فیفا اجازه تقلب در قرعه‌کشی جام جهانی را نمی‌دهد چون منفعتی برایش ندارد. ذوالفقار نسب همچنین درباره هجوم ایرانی‌ها به صفحه شخصی مسی عقیده جالبی دارد.
کد خبر : ۱۴۸۱۶۱
صراط: ذوالفقارنسب ابتدا درباره شائبه‌هایی که پیرامون مشخص بودن قرعه تیم‌های جام جهانی از قبل مطرح شده و گفته می‌شود همگروه‌های ایرانی هم هشت ساعت قبل از آغاز مراسم مشخص شده بود، اظهار کرد: تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی در مراسم قرعه‌کشی نماینده‌ دارند. مثل انتخابات مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری خودمان که هنگام شمارش آرا و رای گیری، نماینده هر کدام از نامزدها حضور دارند. برای برگزار کننده جام جهانی هم طراحی گروه‌ها از قبل منافعی ندارد. به همین دلیل بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

وی افزود: در مرحله اول شاید دخل و تصرفی وجود داشته باشد، اما در مرحله نهایی بسیار بعید است. البته دخل و تصرف در مرحله گروهی هم کاملا قانونی است. به عنوان مثال از قبل مشخص است که میزبان باید در سید یک باشد. سه سید دیگر را هم طوری انتخاب می‌کنند که تیم‌های قدر و تیم‌هایی که از یک منطقه‌اند با هم در یک گروه قرار نگیرند. تمام این موارد از قبل مشخص است، اما این که طوری گروه بندی کنند که مثلا برزیل تا فینال به آرژانتین یا اسپانیا نخورد، از لحاظ فوتبالی هم بعید است. از طرفی هم بعد از مرحله گروهی، نظارت‌ها فوق‌العاده‌ شدید می‌شود.

کارشناس فوتبال همچنین درباره هجوم برخی ایرانی‌ها به صفحه شخصی لیونل مسی در فیس بوک و برخی بی احترامی‌های به این بازیکن گفت: ایرانی‌های واقعی، با فرهنگ و علاقمند به ورزش هیچ گاه به توهین و بی احترامی نمی‌پردازند. به هر حال تمام این اتفاق‌ها به اسم کشورمان تمام می‌شود آن هم برای فوتبالیستی مثل مسی که بد نام نیست. رونالدو شاید کمی مشکل داشته باشد، اما مسی بازیکن بی حاشیه‌ای بوده و کار خیر هم می‌کند. به هر حال راه‌های قانونی هم وجود دارد که جلوی چنین حرکتی گرفته شود و فکر می‌کنم رسانه‌ها باید در تقبیح این عمل باید اطلاع رسانی کنند. من نیز شدیدا این کارها را محکوم می‌کنم و از دوستداران فوتبال خواهش دارم که دست از این کار بردارند.

ذوالفقار نسب در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد اهانت به مسی عواقبی را برای فوتبال ایران در پی داشته باشد، افزود: مطمئنا مسی مشاوران و روانشناسانی دارد که این کامنت‌ها را حذف می‌کنند تا او آنها را نبیند. به هر حال برخورد با چنین مواردی برای یک بازیکن در سطح فوق حرفه‌ای جنبه روانی هم دارد و ممکن است مسنی حتی بیش از 80 درصد کامنت‌ها را نبیند.

وی در رابطه با همگروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین مطرح کرد: گروه ایران را با توجه به وضعیت موجود نسبتا سخت می‌دانم، اما اگر مراحل آماده سازی و برنامه‌های کادر فنی اجرا شود و ظرفیتمان به حد مطلوب برسد، بدشانس نیستیم. من باز هم تکرار می‌کنم که گروهمان راحت نیست. سه تیم مختلف با سه نوع فوتبال در سطح بین‌المللی در گروهمان هستند. برنامه فدراسیون هم تا به حال ضعیف بوده است اما فکر می‌کنم با توجه به صحبت‌هایی که شده اگر مشکلات اقتصادی رفع شود، می‌توانیم اردوهای خوبی برای تیم ملی داشته باشیم.

این کارشناس یادآور شد: آرژانتین یکی از تیم‌های تراز اول دنیاست و با توجه به برگزاری بازی‌ها در برزیل و شرایط اقلیمی این کشور، عملکرد بهتری خواهند داشت. نوع فوتبال آرژانتینی‌ها مبتنی بر خلاقیت فردی است، اما کار گروهی هم دارند. با این وجود همانطور که مدیر تیم ملی آرژانتین هم به آن اذعان داشت، کارلوس کی‌روش شناخت خوبی از این تیم دارد، چون ارتباطات بین‌المللی‌اش خوب بوده و او را به عنوان مدیر استراتژیک می‌شناسند.

وی اضافه کرد: بوسنی و هرزگوین هم برخاسته از مکتب فوتبال یوگسلاوی است و چند بازیکن مطرح هم در لیگ برتر انگلیس دارد. نیجریه هم تیم کاملا قدرتی ، سرعتی و خشن است و ما بسیار سخت می‌توانیم آنها را کنترل کنیم. با این حال معتقدم اگر شرایط آرمانی خودمان را تا شش ماه آینده پیدا کنیم، می‌توانیم فوتبال منحصر به فرد خودمان را ارائه دهیم. تیم ملی ما در قالب سازماندهی دفاعی وضعیت خوبی دارد. همچنین ساختار دفاعی تیم ملی در مرحله اول و دوم انتخابی جام جهانی بهتر شد. به خصوص با اضافه شدن دانیل داوری با آن شرایط فیزیکی که در درون دروازه برای کی‌روش اطمینان به وجود آورده است.


منبع: ایسنا
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند