۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸

آخرین اخبار از اعتراضات ضد دولتی در اوکراین

مقام های امنیتی اوکراین در حالی اتوبوس های حامل ماموران پلیس را به پایتخت این کشور اعزام کرده اند که مخالفان تخلیه ساختمان های دولتی را پس از چند روز اشغال آغاز کرده اند.
کد خبر : ۱۴۸۱۷۶
صراط: اقدام دولت اوکراین در اعزام نیروهای بیشتر پلیس به شهر کییف در شرایطی است که روز گذشته صدها هزار نفر از مخالفان دولت ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین در خیابان های پایتخت تظاهرات کرده و مجسمه ولادیمیر لنین پایه گذار شوروی سابق را به زیر کشیدند.

بر اساس این گزارش پلیس اوکراین امروز ورودی یک ایستگاه مترو را در نزدیکی یک ساختمان دولتی مسدود کرد. پلیس اوکراین اعلام کرد، تهدید مربوط به بمبگذاری عامل اصلی این اقدام بوده است.مخالفت یانوکویچ با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و تمایل وی برای برقراری روابط مستحکم با روسیه آتش اعتراضات داخلی را شعله ور کرده است.

اعتراضات اوکراین از سال 2004 میلادی و انقلاب نارنجی بی سابقه بوده است. تصمیم ناگهانی رئیس جمهور اوکراین برای برقراری روابط بهتر با مسکو نیز به اعتراضات داخلی دامن زده است.پیش شرط اتحادیه اروپا در خصوص آزادی تیموشنکو و سفر وی به آلمان برای مداوای پزشکی مانع بزرگی برای امضای قرارداد تجارت آزاد با اوکراین بوده و رئیس جمهور اوکراین به همین علت امضای قرارداد تجاری با اروپا را به تاخیر انداخته است.

تیموشنکو در سال 2011 میلادی به جرم سوء استفاده از قدرت و عقد قرارداد گازی با روسیه که به ضرر منافع این کشور بوده به 7 سال زندان محکوم شده است. اتحادیه اروپا محاکمه و بازداشت تیموشنکو را با اهداف سیاسی مرتبط دانسته و خواستار آزادی وی برای انجام معالجات پزشکی شده است.
منبع: تسنیم