۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲

نظر شهید علیمحمدی پیرامون نرمش در برابر مساله هسته‌ای

همسر شهید مسعود علیمحمدی گفت: امروز بیش از هر چیز دیگر نیازمند وحدت هستیم و وحدت تنها راه نجات کشور است.
کد خبر : ۱۴۸۲۶۵
صراط: منطقه خراسان، منصوره کرمی در جلسه تقدیر از خانواده شهدای هسته‌ای که عصر دوشنبه (18 آذرماه) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به ناراحتی و عصبانیت اسراییل پس از توافق ژنو، اظهار کرد: همین که اسراییل از این توافق ناراضی بود دال بر درست بودن آن است کما این که امام خمینی (ره) فرمودند هر جایی که دیدید اسراییل عصبانی شد بدانید که در راه درست حرکت می‌کنید.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ما با دولت در توافق‌نامه هسته‌ای همکاری می‌کنیم چنانچه که رهبر معظم انقلاب نیز همکاری کردند، ما تنها به فن‌آوری هسته‌ای نیاز نداریم بلکه به دانش‌ها و فن‌آوری‌های دیگر نیز نیازمندیم، من شاهد بودم در سال گذشته دو نفر ایرانی به خاطر کمبود دارو جان خود را از دست دادند.

منصوره کرمی بیان کرد: شهید علیمحمدی نیز در اواخر عمر تاکید داشت که با کمی نرمش در برابر مساله هسته‌ای و بعد شروع کار به شکل نامحسوس می‌توانیم کار را به جلو پیش ببریم.

وی ادامه داد: شهید علیمحمدی همواره تاکید می‌کرد که اگر بتوانیم روش درست تحقیق کردن را یاد بگیریم در تمام فن‌آوری‌ها پیشرفت خواهیم کرد. وی هم‌چنین پیشرفت و کار عملی را زمانی ممکن می‌دانست که آرامش بر کشور حاکم باشد.

همسر شهید علیمحمدی با اشاره به مقاومت مردم در 8 سال دفاع مقدس، عنوان کرد: در این 8 سال ایرانی‌ها دست‌شان خالی بود اما نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد اما اکنون دستمان پر است و از لحاظ نظامی پیشرفت چشمگیری کرده‌ایم.

منصوره کرمی با تاکید بر وجود انگیزه و وحدت میان دانشجویان، یادآور شد: شهید علیمحمدی نیز همواره بر این مساله تاکید داشت که باید بین دانشجویان پس از وقایع سال 88 وحدت حفظ شود زیرا وحدت و گفتمان تنها راه نجات کشور است.

در این مراسم برادر شهید شهریاری نیز به بیان سخنانی درباره شخصیت شهید شهریاری در دوران دانشجویی و بعد از آن پرداخت.

منبع: ایسنا