۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
در مناظره هدایت‌خواه و وکیلی در یاسوج مطرح شد

اصلاح‌طلبان دنبال مردم‌سواری هستند نه مردم‌سالاری

مناظره ستار هدایت‌خواه عضو جبهه پایداری و محمدعلی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار با موضوع "گفتمان اصلاح طلبی و گفتمان اصولگرایی" در دانشگاه یاسوج برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۸۳۹۲
صراط: ستار هدایت‌خواه عضو جبهه پایداری در مناظره با محمدعلی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار در دانشگاه یاسوج با موضوع "گفتمان اصلاح طلبی و گفتمان اصولگرایی"، اظهار کرد: علاقه‌مند بودم که در این مناظره شخصی از جریان اصلاح‌طلب شرکت می‌کرد که قائل به تفکرات تئوریسین‌های اصلاح‌طلبی از جمله موسوی‌ خوئینی‌ها یا سروش و سعید حجاریان بود، اما آقای وکیلی در دو سرمقاله در سال‌های گذشته اینگونه موضع‌گیری کرده بود که اصلاحات به صورت یک جنین مرده به دنیا آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان معتقدند دین برای اقتصاد و سیاست برنامه ندارد، بیان کرد: آقاجری یکی از کارشناسان جریان اصلاح‌طلبی دین را نه تنها افیون حکومت‌ها بلکه افیون انسان‌ها می‌دانست.

وکیلی نیز در ادامه تصریح کرد: در سال 88 صحنه برای مرگ مغزی جریان اصلاح‌طلبی مهندسی شده بود.

وی گفت: به طور حتم دین بزرگ اسلام برنامه جامعی برای اداره زندگی و قابلیت پاسخ به نیاز بشر را دارد.

وکیلی بیان کرد: در اوایل انقلاب جریانی به نام خط امام بر اساس اندیشه امام(ره) و مدل فقه حکومتی در پاسخ به احکام ثانویه شکل گرفت تا جریانی سنتی نیز در مقابلش بود.

مدیرمسئول روزنامه ابتکار ابراز کرد: امروز اصولگرایان باید به جای شعار جواب‌گوی عملکرد هشت ساله خود باشند.

هدایت‌خواه: اصلاح‌طلبان باید بیش از اصولگرایان پاسخگوی عملکرد خود باشند

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در ادامه در پاسخ به برخی اظهارات ابتکار اظهار کرد: 24 سال دولت در زمان آقایان میر حسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و خاتمی دست اصلاح طلبان بود وسهم آنان برای پاسخگویی به عملکردشان از اصولگرایان بیشتر است.

وی با اشاره به اظهار نظر وکیلی مبنی‌بر اینکه که اسلام کارآمد است، افزود: این جریان در فتنه 88 دنبال براندازی نظام بوده چراکه معتقد بودند این نظام پاسخگو نیست.

محمد‌علی وکیلی در ادامه این مناظره، با بیان اینکه رئیس جمهور 8 ساله اصلاحات همچنان قانون اساسی را میثاق ملی می‌داند و توبه کرده است، اظهار کرد: متاسفانه اصولگرایان چنین توبه‌ای در محضرشان پذیرفتنی نیست.

عضو جبهه پایداری نیز در پاسخ به وکیلی با تاکید بر اینکه تمامی اصولگرایان و مردم ایران از توبه خاتمی خوشحال می‌شوند، گفت: خاتمی باید بیاید و برائت بجوید.

هدایت‌خواه افزود: البته آقای خاتمی باید خسارت‌هایی را که با طراحی‌های منفی‌اش به ملت و کشور وارد کرد جبران کند هرچند جبران این خسارات سخت است.

هدایت‌خواه: وکیلی تفکر نسبی‌گرایی دارد

عضو جبهه پایداری با اشاره به برخی صحبت‌های مدیرمسئول روزنامه ابتکار، گفت: با این وجود آقای وکیلی تفکر نسبی‌ گرایی دارند و معتقدند هیچ اصل ثابتی وجود ندارد.

مدیرمسئول روزنامه ابتکار نیز در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی باید صادر شود ولی ابتدا باید فرزندانش را در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال تامین کند.

وکیلی افزود: اگر شرایط کشور مطلوب نباشد و اعتیاد، بیکاری و بی‌حالی جوانان بیداد کنند آن وقت چطور می‌خواهیم جهان از کشور ایران الگو بگیرد.


منبع: تسنیم