۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷

اتهام جدید به یک داور لیگ‌برتری

مدیرفنی باشگاه داماش گیلان با اشاره به اتفاقات شهرآورد گیلان، گفت: همیشه اقبال عمومی در فوتبال کشور نسبت به ملوان بیشتر است و انگار باید همیشه یک قدرالسهم بیشتری برای انزلی نسبت به رشت در نظر گرفت.
کد خبر : ۱۴۸۴۸۰
صراط: عبدالله مرغوب مرد پشت پرده داماش که همیشه در مورد او از سوی موافقان و مخالفان حرف و حدیث های ضد و نقیض شنیده‌ می‌شود ولی آنچه درباره او کمتر گفته می شود، بازیکن سازی‌ او در سطح رشت است.

اغلب بازیکنان نامدار رشتی در یک دوره از زندگی شاگرد  مرغوب بوده‌اند و او چهار بار مربی تیم ملی دانش آموزی ایران بود که حاصلش دو نایب قهرمانی در جهان و آسیاست و دو عنوان سومی و چهارمی.

مرغوب 25 است که مربیگری می‌کند و چند سالی است که مدیرفنی داماش و مشاور نخست امیرعابدینی مدیرعامل باشگاه داماش گیلان است. مرغوب دل پری از حواشی شهرآورد گیلان دارد.

مدیرفنی باشگاه داماش گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به اتفاقات شهرآورد گیلان، اظهار کرد: همیشه اقبال عمومی در فوتبال کشور نسبت به ملوان بیشتر است، انگار باید همیشه یک قدرالسهم بیشتری برای انزلی نسبت به رشت در نظر گرفت.

عبدالله مرغوب با بیان اینکه گرایش آقایان برای موفقیت ملوان و چربش برای آنها همیشه بیشتر است، افزود: این یک واقعیت است، این تبعیض البته در بین رشت و انزلی وجود دارد و وقتی در ارتباط با سایر تیم‌ها می‌شود به ضرر ملوان گرفته می شود، اما در زمانی که صحبت رشت و انزلی است همه سوت‌ها و تصمیم‌ها به سمت ملوان چربش می‌کند.

وی با انتقاد صریح از ناملایمتی‌ها گفت: صحبت مسایل اقتصادی که می‌شود، شور و فریادی که برای ملوان می‌کشند برای داماش نمی‌کشند و تازه زمانی هم که قرار است کوچکترین کمکی بکنند می‌آیند و مو را از ماست بیرون کشیده، گروه تحقیقاتی می‌آورند اما برای ملوان همه حرف‌ها را چشم بسته قبول می‌کنند، اگر بگویند منطقه آزاد پول نداده، قبول می‌کنند و هیچ احتیاجی به موشکافی نیست.

مشاور عالی مدیرعامل داماش گیلان تصریح کرد: ملوان عزیز دردانه‌تر از داماش است و فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان همه اینها اقبال عمومی را به سود ملوان می‌گیرند و تا قرار می شود بازی در رشت انجام شود صحبت از زمین می‌شود، صحبت امنیت عمومی می‌کنند و در همه مسایل ریزنگری می‌شود.

مرغوب افزود: ولی در انزلی که انگار قرار نیست هیچ خبری باشد! آدم هایی برای تعیین زمین در این چند مدت دخالت کردند که اصلا واجد شرایط نبودند، وقتی صحبت زمین عضدی و سردار جنگل می‌شود، آقایان فراموش می‌کنند که سردار جنگل زمین شماره یک ملوان است و از ما می‌خواهند که آنجا بازی کنیم.

وی با بیان اینکه ملوان زمین تختی را نتوانسته معرفی کند و بعد تمام بازی‌هایش را آنجا انجام می‌دهد یعنی اینکه دارد خلاف مقرارت رفتار می‌کند، اما کسی حرفی نمی‌زند که چرا داماش در انزلی باید برود در یک ورزشگاه خلاف قوانین ای اف سی بازی کند اما می‌آیند و از ورزشگاه دکتر عضدی که بالاترین نمره را از ناظران آسیا گرفته و موجب شده ایران چهار سهمیه لیگ قهرمانان را بدست بیاورد، ایراد می‌گیرند و می‌گویند بروید بازی خانگی‌تان را در ورزشگاه نخست ملوان بازی کنید.

مدیرفنی باشگاه داماش گیلان با بیان اینکه شب بازی همیشه برای داماش حاشیه درست می‌شود و برای ملوان هیچ حرف و حدیثی نباید اتفاق بیفتد، اظهار کرد: همیشه این مسایل باعث آزار ما می‌شود و فدراسیون فوتبال وقتی ناظر و داور می‌فرستند به آنها سفارش می‌کنند که هوای ملوان را نگه دارند، یعنی حداقل می‌گویند که آرامش آنها را بر هم نزنند.

مرغوب افزود: اگر ما تیم را مقابل ملوان در برابر اعتراض به بی عدالتی بیرون نکشیدیم، فقط برای کنترل امنیت ورزشگاه بود و معلوم نبود که چه اتفاقاتی بعد از آن در ورزشگاه می افتاد، جو ورزشگاه ظرفیت این کار را نداشت وگرنه از سیاهی بالاتر که رنگی نبود.

وی با طرح این سئوال که چرا مظفری‌زاده در انزلی ویلا دارد و تمام تابستان ملوان از آنها پذیرایی می‌کند که این را همه دنیا می‌دانند و اینکه صادق صدیقی چرا باید در همه جاهایی که حساس است ناظر ما باشد، تصریح کرد: او انزلیچی است و رد پای او در همه نقل و انتقالات ملوان دیده می شود و دربست در خدمت آنهاست.

مدیرفنی باشگاه داماش گیلان خاطرنشان کرد: چرا هر جا که کار ما گیر می‌افتد پای این آقا آنجا باز می شود؟ پارسال که ما و ملوان هردو در خطر سقوط بودیم و منافع و مصالح مشترک داشتیم همه جا صادق صدیقی بود و وی اصلا مسئول ارنج کردن همه ناظرهاست.

مرغوب با تأکید بر اینکه عابدینی آدم سالمی است و از این کارهای پشت پرده بلد نیست انجام دهد، گفت: بروید ببینید درودگر برای ملوان چه کاری کرده است؟ ورزشگاه درست کرده یا پیشکسوتان را دور هم توانسته جمع کند؟  تخلف آدم‌ها یک قیاس معل الفارغ است! مجید جلالی خیلی بالاتر از فراز کمالوند است اما زمانی کمالوند در این فوتبال در چشم بود و حالا ببینید کجاست، امیر عابدینی بزرگ است چون در فوتبال تصمیم گیرنده است و البته پاک است.
منبع: تسنیم