۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰

پا! این عضو ارزشمند بدن

با توجه به کار ارزشمندی که پا برای ما انجام می‌دهند ما هیچ کاری برای آنها انجام نمی‌دهیم.
کد خبر : ۱۴۸۵۹۴
صراط:  پاها در تمام طول روز وزن ما را تحمل می‌کنند ، هر جا که بخواهیم ما را می‌برند و بدن ما را به زمین متصل می‌کنند. بعضی از مردم پا را ریشه و مرکز بدن می‌خوانند.

تحقيقات پژوهشگران نشان مي‌دهد كه گرم كردن پاها مي‌تواند به گرم كردن كل بدن كمك كند در نتیجه درجه حرارت بدن در پاها تنظيم شده است.

اگر پاهايتان سرد است و بخاري و "شوفاژ" آن را گرم نكرده است بايد با ماساژ پا با مرطوب كننده‌ها و پوشيدن جوراب‌هاي كلفت و ضخيم از پاهايتان در برابر آسيب‌هاي ناشي از سرما محافظت كنيد.

گفتني است،‌ پاهايتان را تكان دهيد و اجازه دهيد خون با گردش بيشتري در پاها جريان پيدا كند و مي‌توانيد از "سرماخوردگي" در اين فصول جلوگيري كنيد.

 

در فصل زمستان و پاييز "خون" به ميزان بسيار كمي به پاها مي رسد، از اين رو اين نقاط از بدن احساس "سرما" مي كنند كه با پوشاندن آنها مي توانيد تا ۷۰ درصد احساس سرماي شديد را در بدن خود از بين ببريد.

گفتني است جوراب از پوشيدني هايي است كه بايد در اين فصل بسيار بايد مورد توجه قرار بگيرد و با "پوشيدن جوراب" بدن كمتر به سرما و "آتش" واكنش نشان مي دهد.

نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند كه "جوراب هاي پشمي" و "ساق هايي" كه متناسب با اين فصل هستند، مي توانند بدن را در مقابل هر گونه "سرماخوردگي"، "ويروس" و "باكتري" ايمن كنند.

منبع: جام نیوز
برچسب ها: پا گرم خون صراط