۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کسی در آفریقای جنوبی از نتانیاهو استقبال نمی‌کند

چرا نتانیاهو به آفریقای جنوبی نرفت؟

سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی اعلام کرد لغو سفر نخست‌وزیر این رژیم به آفریقای جنوبی و عدم مشارکت در مراسم تشییع جنازه «نلسون ماندلا» به دلیل آن بود که کسی در آنجا از وی استقبال نمی‌کند.
کد خبر : ۱۴۸۶۲۶
صراط: سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی اعلام کرد لغو سفر نخست‌وزیر این رژیم به آفریقای جنوبی و عدم مشارکت در مراسم تشییع جنازه «نلسون ماندلا» به دلیل آن بود که کسی در آنجا از وی استقبال نمی‌کند.

«الون لیئیل» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت که تصمیم «بنیامین نتانیاهو» برای لغو سفرش به آفریقای جنوبی تصمیم درست و بجایی بوده است زیرا وی شخصیتی نامطلوب در آفریقای جنوبی است.

وی افزود: نتانیاهو مهمان مطلوبی در آفریقای جنوبی نیست و به عقیده من تصمیم وی برای عدم سفر به این کشور تصمیم درستی بود.

دفتر نتانیاهو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل هزینه‌های هنگفت سفر نتانیاهو به آفریقای جنوبی و حراست از وی، نتانیاهو در مراسم تشییع جنازه ماندلا شرکت نمی‌کند.

لیئیل این توجیه نتانیاهو برای لغو سفرش به آفریقای جنوبی را «وحشت‌انگیز» توصیف کرد و افزود که وی میزان پیچیدگی این امر از جنبه سیاسی و میزان مخالفت مردم آفریقای جنوبی با مشارکت و حضور وی در این مراسم را درک نمی‌کند و از اینکه سفرش را لغو کرده است بسیار تصمیم درستی گرفته اما بهانه‌های مالی واقعا تحقیر‌آمیز است و وی در اینجا دچار اشتباه شده است.

این در حالی است که دفتر «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وی به دلیل کسالت در این مراسم شرکت نمی‌کند.
منبع: فارس