۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
زیبا کلام/

از اعتراض به روحانی تا انتقاد به قوه قضائیه

صادق زیباکلام گفت: در مورد نرفتن رئیس‌جمهور به مراسم تشییع ماندلا و نحوه ارایه گزارش 100 روزه معترض هستم.
کد خبر : ۱۴۸۶۴۴
 صراط: صادق زیباکلام صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه باید کارهای خوب دولت را بیان کرده و کارهای اشتباه را نقد کنیم گفت: معتقدم روحانی باید به همراه خاتمی به مراسم درگذشت ماندلا می‌رفت نه اینکه معاون یک بخش در نهاد ریاست جمهوری را به این مراسم می‌فرستاد لذا بنده به این تصمیم روحانی معترض هستم.

وی بیان کرد: در مورد گزارش 100 روزه ایشان هم معترض هستم که چرا ایشان به زندانیان سیاسی از جمله حصر موسوی و کروبی و زهرا رهنورد اشاره نکرد.

زیباکلام گفت: چیزی که در مرود گزارش 100 روزه رئیس جمهور به آن اعتراض داریم این است که ایشان فکر می‌کرد نباید به زندانیان سیاسی و در حصر کاری داشته باشیم و اینکه موضوع زندانیان سیاسی وجود نداشته باشد برای ما پذیرفته نیست.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در زمان احمدی نژاد از اساس تصمیمیات ایشان را قبول نداشته و آن‌ها را به صلاح کشور نمی‌دانستم امام دولت روحانی را از خود می‌دانیم و باید نقاط قوت و ضعف را بگوییم.

مشکل اصلی پرونده تامین اجتماعی، پاسخگو نبودن قوه قضائیه است

زیبا کلام در پاسخ به سوالی در مورد پرونده سعید مرتضوی و تامین اجتماعی گفت: معتقدم مشکل این پرونده مرتضوی و نمایندگانی که کارت هدیه گرفتند نیست بلکه مشکل در پاسخگو نبودی قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: کسی نپرسید سعید مرتضوی که سال‌ها قاضی وبده و رای صادر می‌کرده، قوه قضائیه او را قاضی کرده و حال باید پاسخگو باشد که آیا ایشان صلاحیت قاضی شدن را داشته یا نه؟

اصولگرایان هنوز قدرت دارند

وی در پاسخ به سوالی در مورد نکات منفی عملکرد 100 روزه روحانی گفت: به انتصاب برخی استانداران از سوی روحانی انتقاد دارم اما باید توجه داشت که اصولگرایان هنوز قدرت دارند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

زیبا کلام گفت: روحانی نمی‌خواهد وارد کارزار تمام و کمال با اصولگرایان شود و وی به این موضوع که رسالت تاریخی ایران جنگ با استکبار و از بین بردن آن باشد معتقد نیست هماهنطور که رفسنجانی، خاتمی و ناطق نوری و سید حسن خمینی معتقد نیستند.

اصلاح‌طلبان نوکر آمریکا و مزدور انگلیس نیستند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تقسیم بندی اصولگرایان گفت: برخی اصولگرایان صادق هستند و قدرت را این می‌خواهند که در جهت اهداف مقدس به کار گیرند اما برخی اصولگرایان منافع سیاسی و اقتصادی و پست و مقامشان به خظر افتاده و نمی‌خواهند آن را از دست بدهند به همین خاطر با روحانی مخالفت می‌کنند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه اصلاح طلبان نوکر آمریکا و مزدور انگلیس نیستند، تصریح کرد: اصلاح طلبان به گروه اول اصولگرایان یک وجه مشترک دارند آن هم دغدغه مملکت است اما با گروه دوم وجه اشتراکی نداریم.

زیباکلام گفت: وظیفه ما به عنوان کسانی که به مملکت خود علاقه داریم این است که جایی که دولت خوب عمل کرد تائید و جایی که بد عمل کرد انتقاد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روحانی می‌تواند رقبای اصولگرای خود را شکست دهد، گفت: این موضوع بستگی به عملکرد وی به ویژه در حوزه فعالیت‌های اقتصادی دارد.
منبع: فارس