۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
اولین و دومین دریاچه شور جهان در خطر نابودی

از سوءاستفاده صهیونیست‌ها برای نجات شورترین دریاچه جهان تا بی‌تدبیری ایران در دریاچه ارومیه

صهیونیست ها در حالی برای نجات یکی از مهم ترین مراکز گردشگری خود که به نوعی قلب اقتصاد این رژیم نیز به شمار می رود با سوءاستفاده، قصد هزینه کردن کمترین پولی را ندارند که اتفاق مشابهی سالهاست گریبانگیر دومین دریاچه شور دنیا در کشورمان شده است.
کد خبر : ۱۴۸۶۴۸
"گروه فرهنگی صراط" - در حالی روز گذشته خبر توافق میان رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن برای نجات شورترین دریای مرده، دریاچه جهان منتشر شده بود، مشخص شده است که صهیونیست ها قصد دارند تا از این طرح به نفع خود و به ضرر دو طرف دیگر و نیز جامعه جهانی سوءاستفاده کنند.

به گزارش گروه فرهنگی صراط، بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است کانالی به طول 200 کیلومتر آب را از دریای سرخ به بحرالمیت (دریای مرده) منتقل کند اما رژیم صهیونیستی در نظر دارد هزینه سنگین انتقال این آب را بر دوش جامعه بین‌المللی تحمیل کند.

بر اساس این طرح آب شور دریای سرخ پمپاژ خواهد شد و پس از شیرین سازی سالانه بیش از صد میلیون مترمکعب به بحر المیت انتقال می یابد. گفته می شود با روند کنونی کاهش سطح آب بحرالمیت که هر سال یک متر کاهش می یابد، این دریاچه در سال 2050 به کلی از بین خواهد رفت.

هنوز معلوم نیست نقشه دقیق صهیونیست ها برای هزینه سنگین این انتقال چیست اما گفته می شود آنها قصد دارند از مجامعی چون اتحادیه اروپا در این زمینه هزینه لازم را تامین کنند.

گفتنی است صهیونیست ها همچنین قصد دارند تا سالانه بیست تا سی میلیون مترمکعب آب شیرین شده مضاعف را به تشکیلات خودگردان فلسطین بفروشند.

بحرالمیت یا دریای مرده شورترین دریاچه جهان است که میان سرزمین های اشغالی فلسطین که تحت سیطره رژیم صهیونیستی قرار دارد، کرانه باختری رود اردن و کشور اردن واقع شده است. این دریاچه ۸۱۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و ۳۷۷ متر حداکثر عمق آن است.

صهیونیست ها در حالی برای نجات یکی از مهم ترین مراکز گردشگری خود که به نوعی قلب اقتصاد این رژیم نیز به شمار می رود قصد هزینه کردن کمترین پولی را ندارند که اتفاق مشابهی سالهاست گریبانگیر دومین دریاچه شور دنیا در کشورمان شده است.

دریاچه ارومیه در 13 سال گذشته با 6 متر کاهش سطح مواجه شده و خطر خشک شدن کامل آن را تهدید می کند. با این وجود هنوز طرح جامعی که امیدها برای نجات این دریاچه را زنده کند، ارائه نشده است.

دولت یازدهم در ابتدای فعالیت خود توجه خاصی به نجات این دریاچه نشان داد و حتی کمیته ویژه ای برای پیگیری این موضوع تعیین کرد اما هنوز اتفاق امیدوارکننده ای در آن رخ نداده است.

نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲
۳۳
۱۵
من که میگم برای این که لجشون رو در بیاریم دریاچه ارومیه رو بدیم به فلسطینیها به جان خودم اینقدر خوشحال میشن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲
۳۸
۸
سو استفاده خیر بفرمایید ذکاوت اسراییلیها وبی کفایتی مسئولین ایران.
یعنی عاشق شما برادرای ارزشی هستم دریاچه ارومیه رو مثل کارتون یوگی و فوتبالیستها و سریال جومونگ ربط میدید به اسراییل چند شب پیش تو مسجد محلمون یکی از این برادرای باصفا بازی angri bird رو ربط دادبه آمیزه های ضد شیعی و حمله به تاسیسات اتمی من یکی نزدیک بود از خنده بترکم
سیدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲
۱۹
۲۹
سلام ، دولت که همه چیز دولت گذشته رابه باد انتقاد می گیرد چراخودش اقدامی برای نجات دریاچه ارومیه نمی کند؟ 100 روزهم اگر 100سال طول بکشد امیدی به تدبیر نیست حالا ببینید ...
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
راست گفتی حداقل محمود دروغهای بزرگ میگفت و انجام نمیداد اینها تا حالا همین حداقلها رو هم انجام ندادن
غلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
از جدت بیاموز رسم حکمت و ادب را سیدحسین!
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاي سيدحسين . دولت شماهشت سال با ندانم كاري اين درياچه را به اين روزانداخته انتظاردارين درمدت سه ماه نجات دهند انصاف هم چيز خوبي است اگ داشته باشين
مختار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۲
۵
۴
باید انها را در دریاچه دفن کنیم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
اونوقت نمک گیر میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۰
۲
وقتی کار به کمیته کشیده می شود؛ یعنی از از سر باز کردن مسؤولیّت.
بیایید شهامت داشته باشیم :
1. بگوییم احداث سدها بر روی رودخانه های تغذیه کننده دریاچه ارومیه بی رویه بوده است.
2. در فرصت بسیار کمی که داریم آب پشت سدها را خالی کنیم و حتی برخی از آنها را تخریب نماییم. همان کاری که در آمریکا و آلمان انجام دادند.
3. بپذیریم که تاریخ در آتیه نه چندان دور از مدیران ما در این باره به خوبی یاد نخواهد کرد . زیرا منطقه ای با اقلیم دارای آب و هوای سرد و مرطوب را به کویری نمکزار و لم یزرع تبدیل کردند که بر مناطق اطراف هم تأثیر منفی زیادی خواهد گذاشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۳
۰
محصولات درجه يك اسرائيلي ، سرمايه دارهاي اسرائيلي ، مختصصين اسرائيلي ، پزشكان اسرائيلي چرا بهترين ها در دنيا مال اسرائيل است و ما مسلمانان هميشه در جا مي زنيم عامل عقب ماندگي وجهان سومي مسلمين جهان چيست جمعيت اسرائيلي ها خيلي كمتر از مسلمانان است ولي بهترين امكانات وتجهيزات دنيا در اختيار آنهاست