۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

سخنان اوباما برای خوشایندی رژیم صهیونیستی است

یکی از مراجع تقلید در قم خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر می‌خواهید با ایرانیان کنار بیایید باید ادبیات خود را عوض کنید، سخنان اخیر شما برای خوشایندی رژیم صهیونیستی است.
کد خبر : ۱۴۸۶۵۷
صراط:  آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه برخی افراد در همه حال به دنبال خدا هستند، گفت: این افراد در مشکلات، مصیبت‌ها و در همه حال به یاد خدا هستند و خدا را فرا می‌خوانند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل این افراد کسانی هستند که در هنگام طوفان‌های مشکلات با تمام اخلاص خدا را می‌خوانند ولی اخلاص آن‌ها حقیقی نیست و زمانی که به ساحل نجات می‌رسند دوباره شرک، بت‌پرستی و رها کردن خداوند را ادامه می‌دهند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مومنان و مخلصان عاشقان حقیقی خدا هستند و در همه حال خدا را فرا می‌خوانند و خدا را به خاطر خدا می‌خواهند.

وی با اشاره به گفته‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر می‌خواهید با ایرانی‌ها کنار بیایید باید ادبیات خود را عوض کنید، سخنان اخیر آمریکا برای خوشایندی اسرائیل است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا با صراحت می‌گوید تمام تلاش ما این است که امنیت اسرائیل را تامین کنیم و این از عجایب عصر ماست که دولتی که خودش را قوی‌ترین دولت دنیا می‌داند، ذلیل و ناتوان در برابر دولتی کوچک باشد.

وی عنوان کرد: ادبیات این جمله که تمام تلاش ماست که امنیت اسرائیل را تامین کنیم، چه قدر زشت است؛ باید ادبیات خود را تغییر دهند، اگر این کار را انجام ندهند بی‌اعتمادی در بین ما و آن‌ها به تنفر تبدیل می‌شود و ایرانیان از این تعبیرات زشت متنفر می‌شوند و بی‌اعتمادی فراتر می‌رود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اختلافات اخیر دولت و مجلس گفت: اخیراً مشاهده می‌شود اختلافاتی بین دولت و مجلس و امثال این‌ها پیدا می‌شود در حالیکه در این شرایط نباید بین قوا اختلاف باشد، هر 2 طرف باید رعایت کنند، مجلسی‌ها باید تحمل بیشتری داشته باشند و دولتی‌ها باید مراقب تعبیراتشان باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از وزرا گفته بود که کشور ما زیر خط فلاکت 50 درصد است، این تعبیر به چه معناست؟ یکی از بدترین سال‌ها را در پیش داریم بنابراین نباید اینگونه تعبیرات را به کار ببرید، واقعیت این طور نیست.

وی عنوان کرد: برخی دیگر نقل کرده بودند که اگر آمریکا حمله کند در 10 دقیقه چنین و چنان می‌شود، رئیس جمهور باید وزرای خود را آموزش بیشتری بدهد تا بدانند چه ادبیاتی در این شرایط به کار ببرند.

این مرجع تقلید یادآور شد: باید در برابر دشمن از مقام عزت، قدرت و امیدواری صحبت کرد، این ادبیات در این شرایط مهم است که امیدواریم هر 2 طرف مسائل را رعایت کنند تا پایه‌های اتحاد و اتفاق محکم‌تر شود.
منبع: فارس