۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰

توصیه یک مرجع به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

یکی از مراجع تقلید خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: با استقامت و ایمان به کار خود ادامه دهید و حرف حق ملت ایران را بزنید و اگر دشمنان قبول نکردند، باز هم هراسی نداریم.
کد خبر : ۱۴۸۶۵۹
صراط: یکی از مراجع تقلید خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: با استقامت و ایمان به کار خود ادامه دهید و حرف حق ملت ایران را بزنید و اگر دشمنان قبول نکردند، باز هم هراسی نداریم.

آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم یکی از جملات قصار امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند دوستان شامل سه گروه و دشمنان هم متشکل از سه گروه هستند.

وی افزود: در کلام حضرت علی(ع) اصدقا شامل دوستان، دوستان دوستان و دشمنان دشمنان می‌شوند و عدو نیز سه گروه هستند که دشمنان، دوستان دشمنان و دشمنان دوستان باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن دشمنان خود و تکلیف‌مان در برابر آنها را خواهیم شناخت عنوان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید کافران جزو دشمنان مسلمانان محسوب می‌شوند؛ دشمنان دیگر نیز منافقان و صهیونیست‌ها هستند.

وی ادامه داد: در حقیقت باید گفت مثلث کفر، نفاق و صهیونیسم دشمن اصلی اهل ایمان محسوب می‌شود و باید در مقابل آنها راهکاریی صحیح داشت.

آیت‌الله نوری همدانی وظایف مسلمانان در مقابل دشمنانی که قرآن آنها را معرفی کرده است مورد توجه قرار داد و گفت: باید بدانیم که آنها از هیچ اقدامی علیه اسلام و پیروان این آیین الهی دریغ نمی‌کنند و وقتی مسلمانان در رنج باشند آنها خوشحال می‌شوند؛ دشمنی آنها حتی در سخن گفتنشان هم پیداست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: لیبرال‌ها هم همین‌گونه هستند و وقتی به دیدار مسلمانان می‌آیند با لبخند و روی گشاده هستند ولی در پنهان از اینکه اهل اسلام پیشرفت کنند نگران می‌شوند؛ باید گفت مرگ بر شما باد نسبت به آن کینه‌ای که علیه ما دارید.

وی اضافه کرد: از جمله عوامل ایستادگی و پیروزی در مقابل دشمنان می‌توان به خداترسی و تقوا اشاره کرد؛ اگر مسلمانان این دو ویژگی را تقویت کنند هیچ وقت در مقابل نقشه‌های آنها شکست نخواهند خورد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر به کار بستن دستورات قرآن در مقابله با دشمنان گفت: علاوه بر تقوا و ایمان باید آمادگی نظامی و دفاعی خودمان را هم بیشتر کنیم تا دشمنان جرأت حمله به کشور اسلامی را نداشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به جریان تکفیری به عنوان دیگر دشمن جدید اسلام ناب تصریح کرد: از بندر بن سلطان سئوال کردند چرا با رژیم صهیونیستی دوست هستید ولی با ایران دشمنی می‌کنید و جواب داده بود که ما با ایران دشمن هستیم و صهیونیست‌ها نیز با جمهوری اسلامی دشمنی می‌کنند بنابراین دشمنان دشمنان ما دوستان ما هستند.

وی ادامه داد: چندین سال است مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی در جریان است و طی این مدت دانشمندان جوان ما موفق شده‌اند با ایمان به خدا و تلاش خستگی‌ناپذیر به دانش هسته‌ای دست یابند و آن را بومی‌سازی کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر این اصل که استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است گفت: دشمنان اسلام و انقلاب از همان روزهای نخست پیروزی نهضت اسلامی به دشمنی با ملت ایران برخاستند و به همین دلیل هشت سال جنگ را علیه ما تحمیل کردند.

این مرجع تقلید افزود: امروز انقلاب اسلامی تاثیر خود را بر کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی گذاشته و موجب بیداری مستضعفان و ابراز انزجار جهانی از مستکبران شده است.

وی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تصریح کرد: همواره با استقامت و ایمان به کار خود ادامه دهید و حرف حق ملت ایران را بزنید و اگر آنها قبول نکردند باز هم هراسی نداریم و به راه خود ادامه می‌دهیم.
منبع: فارس