۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶

انتقاد نوباوه به یارانه نامتوازن مطبوعات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به تخصیص نامتوازن یارانه مطبوعات انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۴۸۶۹۴
صراط: بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از اختصاص نامتوازن یارانه مطبوعات گفت: دولت در عرض شش ماه در مورد پرداخت یارانه به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها حدود 600 میلیون تومان یارانه فقط به روزنامه خبر جنوب داده است.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه این مساله در راستای اعتدالی که دولت مطرح کرده، نیست و ما به این مورد اعتراض می‌کنیم گفت: اگر اصلاح نشود از ابزارهای قانونی خود استفاده خواهیم کرد؛ چطور است که یک شخصی مجبور می‌شود به خاطر عدم پرداخت یارانه روزنامه خود را به هشت صفحه کاهش دهد و حداقل حقوقی که به خبرنگار خود پرداخت می‌کند 500 هزار تومان است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: به عنوان مثال روزنامه همشهری می‌تواند خبرنامه‌ای باشد که اخبار و اطلاعات شهر را منتشر کند اما این روزنامه با آگهی‌هایی که انتشار می‌دهد درآمد چند میلیادری دارد به طوری که مسئولان شهرداری نیز نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

نوباوه همچنین با اشاره به انتقاداتی که به مطبوعات می‌شود گفت: برخی نسبت به مطبوعات اینگونه نظر دارند که چون وزنی ندارند نباید نگران آنها باشیم در حالی که اینگونه اظهارنظرها صحیح نیست.
منبع: ایسنا