۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵

انتقاد وزیر سابق به لبخند ظریف

وزیر سابق علوم گفت: اوباما به جای عذرخواهی برای 60 سال ظلم علیه ملت ایران از زمان کودتا تا فتنه می گوید باید کار دیگری نیز انجام دهیم، چه کسی به آمریکا این اجازه را داده است؟ لبخندها. اما ملت این اجازه را نمی دهند. آمریکا گستاخ، بی ادب و طلبکار شده است. این از خصوصیات استکبار و فتنه است. فتنه هم طلبکار است درست مانند اوباما. اگر مراقب فتنه و استکبار نباشیم طلبکار می شوند.
کد خبر : ۱۴۸۷۶۵
صراط: کامران دانشجو وزیر اسبق علوم در همایش میقات الصالحین در جمع بسیجیان با بیان این که ماهیت آمریکا بر کسی پوشیده نیست و همه می دانند آمریکا به دنبال چپاول و ظلم است گفت: ما باید به گفته شهید مطهری شمر و یزید زمان را بشناسیم. شمر زمان آمریکاست و این جمله امام حسین (ع) خطاب به یزید که «همچون منی با همچون تویی بیعت نمی کند» مصداقی برای همه زمان هاست.

دانشجو با بیان این که عده ای در زمان اصلاحات ارزش گذاری می کنند که باید با همه دوست بود و این را ارزش می دانستند گفت: نمی شود هم با اهل بیت دوست باشیم و هم با دشمن اهل بیت. با همه انسان ها نمی توان دوست بود. ماهیت نظام جمهوری اسلامی، مقاومت در مقابل زور است.

وی ادامه داد: مقابله با سلطه گری، استکبارستیزی، آزادگی، حریت، مبارزه با طاغوت از آرمان های ماست. اختلاف بین ایران و آمریکا شکلی نیست و ماهوی است.

دانشجو با بیان این که فرقی نمی کند احمدی نژاد، روحانی یا هاشمی رئیس جمهور باشد گفت: موضع ما در مقابل آمریکا مقاومت است. مسئله هسته ای یک بهانه است. در بحث هسته ای چه به دست آورده ایم و اکنون راکتور آب سنگین اراک و 19 هزار سانتریفیوژ داریم. آن هایی که به دنبال سیاه نمایی هشت سال گذشته اند می دانند این ها در این هشت سال به دست آمده.

وزیر سابق علوم گفت: ما اکنون غنی سازی 5 درصد تا 20 درصد را داریم. اگر این ها را نداشتیم با چه چیزی پای میز مذاکره می رفتیم.

وی با اشاره به اینکه غنی سازی و دانش هسته ای را بومی سازی کرده‌ایم گفت: با تلاش دانشمندان و صبر و تحمل ملت این دستاوردها را به دست آورده ایم. داشته هایمان را ارزان نفروشیم چرا که پای این داشته ها خون داده شده است.

دانشجو با طرح این سوال که علت آمدن آمریکا پای میز مذاکره چه بوده است اظهار داشت: اگر علت لبخند بود که در اواخر دوره اصلاحات از خنده گذشته بود و به قهقه رسیده بود اما همه چیز تعلیق شد پس آن ها به خاطر خنده نیامدند و در مقابل ما را محور شرارت دانستند.

وی گفت: آمریکایی ها برای داشته های ما پای میز مذاکره آمدند به خاطر این که ما توانایی های بسیاری داریم و دانش هسته ای مان را بومی سازی کردیم پای میز مذاکره آمدند. آمریکایی ها پای میز مذاکره آمدند که آنچه را در تحریم ها به آن نرسیده بودند شاید بتوانند پای میز مذاکره به آن میرسند. باید هوشیار باشیم.

وزیر سابق علوم در تشریح تعریف تفاهم نامه و توافق نامه اظهار داشت: فهم عمده‌ای که از تفاهم نامه وجود دارد این است که تفاهم یعنی سهم مشترک و بر سر این سهم مشترک تفاهم کنیم. این چه توافق نامه ای است که دو طرف اصلی مذاکره یعنی ایران و آمریکا 180 درجه تفاوت نظر دارند.

دانشجو در بخش دیگری از سخنانش گفت: اوباما به جای عذرخواهی برای 60 سال ظلم از زمان کودتا تا فتنه می گوید باید کار دیگری نیز انجام دهیم چه کسی به آمریکا این اجازه را داده است؟ لبخندها. ملت این اجازه را نمی دهند. آمریکا گستاخ، بی ادب و طلبکار شده است. این از خصوصیات استکبار و فتنه است. فتنه هم طلبکار است درست مانند اوباما. اگر مراقب فتنه و استکبار نباشیم طلبکار می شوند.

وزیر سابق علوم گفت: اگر به فتنه گران رو بدهیم می خواهند مردمی را که 9 دی به خیابان آمده اند پای میز محاکمه بنشانند، باید مراقب باشیم. آمریکا و اسرائیل هم همین کار را می کنند. برای ظلم ها و خباثت هایی که انجام داده اند طلبکار می شوند.

دانشجو با تاکید بر این که فتنه از نفاق خطرناک تر است و باید مواظب بود به درون دانشگاه ها نفوذ نکند اظهار داشت: رهبری حدود 200 بار واژه فتنه را به کار بردند اما برخی مسئولین کنونی از گفتن واژه فتنه اکراه دارند. لاف ولایت مداری زدن راحت است اما مهم عمل است.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد به ملت ایران القا کند که معیشت و اقتصاد ملت در تقابل با دانش هسته ای است خیانت به خون شهداست.

وی تاکید کرد: انرژی هسته ای در طول معیشت است نه در عرض آن اگر به ملت القا شود در تنگنا قرار داریم به ملت خیانت کرده ایم.

دانشجو با تاکید بر این که به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم گفت: آنچه که می ترسیم غفلت است. همه به ماهیت آمریکا علم دارند اما نگرانی از اینجاست که شکستن تحریم ها آنقدر جلوه کند که از این ماهیت استکبارگونه غفلت کنیم.

دانشجو با بیان این که آنچه باید بر آن تکیه کنیم داشته های خودمان است خاطر نشان کرد: رزق و روزی و معیشت ما در دست خداست. رزق و روزی ما در دست آمریکا نیست. آنجایی که فکر کنیم معیشت ما در دست آنهاست اشتباه کرده ایم.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر این که صبر داشته باشیم چرا که نصرت نزدیک است گفت: پیروزی منوط بر استقامت است. باید با مردم شفاف باشیم که اگر عدم شفافیت خطرناک است.

دانشجو به یکی از بندهای توافقنامه ژنو اشاره کرد و گفت: در یک بند این توافقنامه بر اجرا و تصویب پرتکل الحاقی اشاره شده است. باید برای مردم روشن کنیم که پروتکل الحاقی یعنی چه. چه اختیاراتی را به آن ها می دهد و چه اختیاراتی را از ما سلب می کند. باید ببینیم مردم زیر بار این ذلت می روند یا خیر. آیا غیر از این است که پروتکل الحاقی روی کاپیتولاسیون را سفید می کند؟ باید دید ملت حاضرند برای برداشتن این تحریم ها این را قبول کنند.

منبع: مهر
برچسب ها: سلطه گری فتنه صراط