۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰

درخواست جنبش حشود از اتحادیه عرب

بدنبال برگزاری کنفرانس یاری بحرین در قاهره، جنبش مصری «حشود» از اتحادیه عرب خواست تا برای صدور قطعنامه بین المللی علیه آل خلیفه تلاش کند.
کد خبر : ۱۴۸۸۲۸

صراط:  «محمد الجیلانی»، دبیرکل جنبش حشود مصر و رئیس کنفرانس یاری بحرین در قاهرهسرکوب دربحرین تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد: «نبیل العربی»، رئیس اتحادیه عرب باید هرچه سریع‌تر از شورای امنیت بخواهد تا با صدور قطعنامه‌ای، آل خلیفه را به  متوقف کردن سرکوب و برآورده کردن خواسته‌های مشروع ملت بحرین و آزادی فوری «نبیل رجب»، فعال حقوقی بین المللی و تمامی بازداشت شدگان در بند رژیم آل خلیفه فرابخواند.

الجیلانی طی کنفرانس مطبوعاتی در قاهره، آغاز فعالیت کمیته حمایت از انقلاب بحرین را اعلام کرد و گفت که مقر این کمیته در قاهره است و با مشارکت یک‌صد پژوهشگر و هنرمند و سیاستمدار از کشورهای مختلف جهان، اقدام به انتشار کتاب چشم انداز انقلاب بحرین و مبارزه مردم این کشور و مستند سازی تمامی نقض‌هایی اعمال شده علیه مردم بحرین کرده است.

الجیلانی در حاشیه این کنفرانس، طی اظهاراتی در قاهره گفت: سازمان وحدت ملل اسلامی با هدف ایجاد سازمانی بین المللی که توانایی صدور قطعنامه و یاری ملل مستضعف و مقابله با وهابیت را داشته باشد، تاسیس شده است.

وی افزود: طی روزهای آینده فراخوان کشورهای اسلامی برای پیوستن به  این سازمان انجام خواهد شد تا کشورهایی برای میزبانی کنگره سالیانه سازمان، جهت اطلاع از آخرین تحولات منطقه، وجود داشته باشد.

الجیلانی افزود: در حال حاضر هماهنگی با یکی شبکه‌های ماهواره‌ای برای پخش برنامه‌هایی از مصر تحت عنوان «اینجا منامه است، از قاهره» (هنا المنامة من القاهرة) صورت گرفته تا به افشای تجاوزات رژیم بحرین پرداخته و این افشاگری‌ها سندی برای ملت بحرین باشد که به دنبال حقوق قانونی خود هستند.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم